Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Jako na zavolanou: Google představil Click to Call funkci pro svojí mobilní reklamu

Tato funkce umožňuje zveřejnit v reklamě, která se zobrazí na mobilním telefonu, telefonní kontakt na inzerenta, po jehož prokliknutí dojde k přímému telefonnímu spojení s inzerentem. I takto by se dala ve zkratce představit nově uvedená služba Click to Call, která se stala součástí mobilní reklamy v AdWords.

Ondřej Šebor
12.4.2011

Příklad ze života

Jdete se svojí přítelkyní a nebo s přítelem, užíváte si krásný večer, a protože láska prochází žaludkem, chcete ho nebo ji okouzlit výbornou večeří. Berete do ruky telefon, zadáte klíčové slovo restaurace a v telefonu se zobrazí kromě přirozených výsledků i reklamy restaurací v nejbližším okolí. Vy ale nechcete navštívit webovou stránku restaurace nebo na malém displeji telefonu lovit informace. Chcete se přesvědčit, zda pro vás mají v restauraci místo a zároveň chcete provést rezervaci. Kliknete tedy na inzerát, který obsahuje novou funkci Click to Call a po spojení hovoru provedete například rezervaci. Žádné složité vyhledávání kontaktních čísel, žádné volání specialistů, vše na sebe navazuje, od záměru k dovolání jste jeden klik daleko.

Je služba zdarma?

Z pohledu zákazníka je vše zdarma, pokud inzerent použije zelenou linku (nebo než dojde na placení v restauraci). Z pohledu inzerenta jde o běžné náklady za prokliknutí určené trhem a relevancí a navíc se přidávají poplatky za hovor a také poplatky v případě zřízení zelené linky. Tedy v případě, že inzerent hodlá nést náklady na spojení. V textu inzerátu je však možné zobrazit i klasické telefonní číslo.

Síla této služby stojí na kombinaci místa, kde se uživatel s telefonem nachází, objektů, které uživatel hledá a v jednoduchém propojení obou stran. Google zatím tuto funkci v Čechách nezpřístupnil, i když česká nápověda je již přeložena.

Snadné nastavení

K nastavení této funkce je třeba mít určenou lokaci v nastavení AdWords účtu (Kampaň, Nastavení, Oblasti, Lokality) a dále je mít třeba povolené zobrazování reklamy na mobilních telefonech. Google AdWords nabízí přehled uskutečněných hovorů, stačí vybrat na úrovni kampaně Filtr a zobrazení, Dělit podle, Zařízení). Také zrušení funkce Click to Call je snadné, stačí v položce Nastavení zvolit Zobrazovat s reklamami relevantní adresy a odstranit telefonní číslo.

Variace Click to call

Koncept Click to Call není novinkou, používá ho například společnost Skype. U ní je však založen pouze na usnadnění volání pomocí programu Skype umístěním Click to call tlačítka na webovou stránku. V České republice provozuje podobnou službu od listopadu 2009 také společnost Etarget CZ se svým produktem EtargetCall. Obě služby jsou však dostupné pouze v standardním webovém prohlížeči, Google tuto funkci nabízí u inzerátů nabízených na mobilních telefonech.

Služba Click to Call je poměrně malá, nicméně příjemná inovace, která zvyšuje použitelnost mobilní reklamy v kombinaci s místním vyhledáváním. Využití najde u všech druhů podnikání, kde je nutný telefonický kontakt, ať již se jedná o objednání nebo informování či rezervaci služeb.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál