Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Jako na zavolanou: Google představil Click to Call funkci pro svojí mobilní reklamu

Tato funkce umožňuje zveřejnit v reklamě, která se zobrazí na mobilním telefonu, telefonní kontakt na inzerenta, po jehož prokliknutí dojde k přímému telefonnímu spojení s inzerentem. I takto by se dala ve zkratce představit nově uvedená služba Click to Call, která se stala součástí mobilní reklamy v AdWords.

Ondřej Šebor

Příklad ze života

Jdete se svojí přítelkyní a nebo s přítelem, užíváte si krásný večer, a protože láska prochází žaludkem, chcete ho nebo ji okouzlit výbornou večeří. Berete do ruky telefon, zadáte klíčové slovo restaurace a v telefonu se zobrazí kromě přirozených výsledků i reklamy restaurací v nejbližším okolí. Vy ale nechcete navštívit webovou stránku restaurace nebo na malém displeji telefonu lovit informace. Chcete se přesvědčit, zda pro vás mají v restauraci místo a zároveň chcete provést rezervaci. Kliknete tedy na inzerát, který obsahuje novou funkci Click to Call a po spojení hovoru provedete například rezervaci. Žádné složité vyhledávání kontaktních čísel, žádné volání specialistů, vše na sebe navazuje, od záměru k dovolání jste jeden klik daleko.

Je služba zdarma?

Z pohledu zákazníka je vše zdarma, pokud inzerent použije zelenou linku (nebo než dojde na placení v restauraci). Z pohledu inzerenta jde o běžné náklady za prokliknutí určené trhem a relevancí a navíc se přidávají poplatky za hovor a také poplatky v případě zřízení zelené linky. Tedy v případě, že inzerent hodlá nést náklady na spojení. V textu inzerátu je však možné zobrazit i klasické telefonní číslo.

Síla této služby stojí na kombinaci místa, kde se uživatel s telefonem nachází, objektů, které uživatel hledá a v jednoduchém propojení obou stran. Google zatím tuto funkci v Čechách nezpřístupnil, i když česká nápověda je již přeložena.

Snadné nastavení

K nastavení této funkce je třeba mít určenou lokaci v nastavení AdWords účtu (Kampaň, Nastavení, Oblasti, Lokality) a dále je mít třeba povolené zobrazování reklamy na mobilních telefonech. Google AdWords nabízí přehled uskutečněných hovorů, stačí vybrat na úrovni kampaně Filtr a zobrazení, Dělit podle, Zařízení). Také zrušení funkce Click to Call je snadné, stačí v položce Nastavení zvolit Zobrazovat s reklamami relevantní adresy a odstranit telefonní číslo.

Variace Click to call

Koncept Click to Call není novinkou, používá ho například společnost Skype. U ní je však založen pouze na usnadnění volání pomocí programu Skype umístěním Click to call tlačítka na webovou stránku. V České republice provozuje podobnou službu od listopadu 2009 také společnost Etarget CZ se svým produktem EtargetCall. Obě služby jsou však dostupné pouze v standardním webovém prohlížeči, Google tuto funkci nabízí u inzerátů nabízených na mobilních telefonech.

Služba Click to Call je poměrně malá, nicméně příjemná inovace, která zvyšuje použitelnost mobilní reklamy v kombinaci s místním vyhledáváním. Využití najde u všech druhů podnikání, kde je nutný telefonický kontakt, ať již se jedná o objednání nebo informování či rezervaci služeb.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal