Uživatelé postupně plnili úkoly s cílem vyhledat specifické informace. Obecně byly úkoly rozděleny do dvou skupin:
Navigační úkoly – např. „Najděte titulní stránku oficiálního webu mistrovství světa 2006 ve fotbale“ (mezi výsledky vyhledávání se vždy nacházel jediný správný odkaz).
Informační úkoly – např. „Zjistěte jakou rozlohu má ZOO v Oklahoma City“ (mezi výsledky vyhledávání byl vždy jeden nejvhodnější odkaz).
Cílem výzkumu bylo například zjistit, jaký vliv mají na rychlost a správnost splnění jednotlivých úkolů následující faktory:
- pozice cílového odkazu na stránce s výsledky vyhledávání,
- délka popisku,
- typ úkolu.
A výsledky?
Dozvíte se například, že:
Použití delších popisků výrazně zvyšuje úspěšnost při plnění informačních úkolů a zároveň snižuje čas potřebný k jejich splnění.
Bez ohledu na to, na který z odkazů uživatel na stránce s výsledky vyhledávání klikne (zda na první, druhý či desátý), si většinou prohlédne minimálně první 3 až 4 odkazy.
Dříve než se uživatelé rozhodnou upravit vyhledávací dotaz, prohlédnou si obvykle alespoň 8 odkazů na stránce s výsledky vyhledávání.
Uživatelé při rozhodování o vhodnosti či nevhodnosti odkazu berou v úvahu i URL adresu webu.
Mnohem více se dočtete v dokumentu Eye tracking in MSN Search: Investigating snippet length, target position and task types (formát PDF, 658 kB, anglicky).
V kontextu s minulým příspěvkem Oční kamera na testování webů a souvisejícími komentáři může být zajímavé, že jako základní metodu v rámci tohoto výzkumu použil Microsoft právě eye-tracking – tedy využití oční kamery.