Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
SEO

9 a ještě jeden SEO pojem navíc

SEO. Pro někoho sprosté slovo, pro někoho magie a pro někoho denní chleba. Jak se neztratit v bludišti SERPu a zajistit, aby vás našli roboti? Připravili jsme pro vás malý slovníček těch nejdůležitějších pojmů, abyste nezabloudili a porozumněli svému SEO mágovi.

Kristýna Horová
27.3.2018

AMP


Taková ta ikona s bleskem neboli Accelerated Mobile Pages. Takto označené stránky se načítají v mobilních zařízeních rychleji i při slabším připojení. Díky téhle věcičce se vám může podařit upoutat více pozornosti ve výsledcích vyhledávání, a to hned 2x. Jednak díky ikoně, která může zvýšit míru prokliku a jednak díky tomu, že se může vaše stránka objevit v rozšířených výsledcích vyhledávání, jako je AMP carousel.


Analýza klíčových slov


Analýza klíčových slov nebo také „klíčovka“, tohle od svého SEO člověka uslyšíte často. Je to v podstatě základní disciplína celého oboru. AKS vám dá důležité informace, které vám poslouží při dalším plánování aktivit. Z dobře udělané klíčovky se dozvíte, jak vaši zákazníci hledají vaše produkty, jaká slova jsou pro váš web relevantní a na která slova cílit.


Crawler


Někdy také spider nebo prostě jenom robot, říkat jim můžete různě, ale tihle dva bráchové, Freshbot a Deepbot, se v Googlu starají o procházení a indexaci webů.

Zatímco Freshbot sleduje stránky kontinuálně a má na starosti obsah, který se často aktualizuje (nové weby, fóra či blogy), Deepbot prochází stránku jednou za čas, ale zato mnohem podrobněji.


Freshbot vám tak může pomoct úplně novou stránku dostat do výsledků vyhledávání, ale musíte na ní často aktualizovat obsah, takové stránky je schopný navštívit denně.

Deepbot se zabývá stránkou do hloubky a na základě toho vypočítává její PageRank a umisťuje ji do SERPu. Při práci se řídí jednoduchou logikou, čím vyšší je hodnocení, tím hlouběji jde.


Kromě těchto dvou se můžete potkat i s dalšími crawlery jako je třeba Screaming Frog, který se používá při SEO auditu.


Linkbuilding


Linkbuilding je v podstatě získávání zpětných odkazů, tedy odkazů, které vedou na váš web a tím zvyšují jeho hodnocení. Odkazy můžete získávat pomocí nejrůznějších metod. Zapomeňte však na to, že byste si koupili hromadu odkazů a hotovo. Místo vyšších pozic ve vyhledávačích, byste se dočkali akorát tak penalizace.


Linkbuilding může být pasivní, lidé umisťují na své weby odkazy sami bez vašeho přičinění, nebo aktivní, v tom případě umisťujete odkazy na váš web na diskuzní fóra, katalogy, vyměňujete odkazy s majiteli tematicky příbuzných webů, a píšete články, kam umisťujete odkaz na svůj web.


Když začnete uvažovat o linkbuildingu, musíte počítat s tím, že výsledky se nedostaví hned. Je to tak trochu jako s tím Římem  – také ho nepostavili přes noc.


Longtail


V překladu dlouhý ocas, je vlastně celkem přesné označení. Je to vlastně klíčová fráze, která je sice málo hledaná, ale má také menší konkurenci. Je přesnější a díky tomu je u něj vyšší možnost ke konverzi. Tyto fráze bývají konkrétnější a složené z více slov.


Meta description


Největším problémem tohoto popisku je jeho délka až 160 znaků, do kterých musíte dostat vše… Tedy shrnout obsah dané stránky a ještě to musí dávat smysl a musí motivovat uživatele k rozkliknutí stránky. V ideálním případě obsahuje také klíčové slovo, na které stránka cílí. Běžně se s ním potkáte ve výsledcích vyhledávání Googlu i Seznamu.


Mobilní index


Ať chcete nebo ne, s mobilem prostě musíte počítat. Kromě klasického desktopového indexu, začal koncem roku 2017 Google testovat mobilní index. Google mu začal přikládat velkou váhu, už nestačí jen to, jestli je stránka pro uživatele relevantní, musí být také mobile friendly.


On-page a Off-page faktory


Oba od „O“ a oba to jsou faktory, tak jaký je v nich rozdíl? Poměrně velký! On-page faktory jsou všechno, co najdete na své webové stránce od obsahu přes meta tagy až po URL adresu. Mají ve svých rukách pozici stránky ve vyhledávání. Když na nich pracujete, nezapomeňte, že je netvoříte pro roboty, ale pro lidi.


Off-page faktory najdete mimo váš web, ale i ony ovlivňují pozice vašeho webu ve vyhledávání. K nim patří zejména zpětné odkazy, právě proto jsou spojeny s linkbuildingem.


SERP


Komplikovaně vypadající zkratka neznamená nic složitějšího, než výpis výsledků vyhledávání.


Snippet


Snippet je výsledek vyhledávání zobrazený na stránce výsledků vyhledávání (SERP). Na jedné stránce obvykle najdete 10 snippetů. Základní snippet se skládá z: titulku (65 znaků), url adres a popisu (až 160 znaků).


Viewport


Díky tomuhle šikulovi si můžete pohodlně prohlížet weby v mobilu nebo v tabletu a Google to ocení. Viewport prakticky donutí prohlížeč mobilních zařízení, aby zobrazoval stránky čitelné bez zoomování. Viewporty známe dva, vizuální, tedy to, co vidíme na mobilním zařízení a layoutový, který představuje opravdový rozměr stránek.


Jestli vám náš slovníček nestačí a chcete se dozvědět víc, tak se zastavte 10. dubna na klubovém večeru WebTop100, kde si budeme povídat na téma Moderní SEO v roce 2018.



Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál