Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
Social

Představujeme framework VALUE pro plánování obsahu (nejen) na Instagram

Jedním z nejvýraznějších KPI Instagramu je počet uživatelů, kteří přes váš instagramový profil navštíví váš web nebo blog. Jenomže, jak získat traffic ze sítě, která je navržená tak, aby udržovala uživatele uvnitř?

Kristýna Horová

Pomoci vám k tomu může jednoduchý framework, díky kterému naplánujete obsah na sociálních sítích a možná i změníte obsah na vašem blogu. Než se pustíme do hlubin frameworku, podíváme se ve stručnosti na základy marketingu sociálních médií.

Stejně jako pro ostatní sítě i pro Instagram platí následující pravidla:

  • Pochopte své jedinečné publikum.
  • Vyjasněte si, co nabízíte.
  • Odolejte pokušení používat rychlé provizorní opravy a zkratky.
  • Optimalizujte profily pro jednotlivé sítě a cíle.
  • Vytvořte obsahový plán.

Možná se ptáte, jak vám může pomoci Instagram v odkazování na web či blog, když na něm nefungují odkazy. S odkazy na Instagramu je to opravdu trochu složitější, ale není to ztracené.

Ano, špatná zpráva je, že jediné místo, kam můžete na Instagramu vložit odkaz, na který lze kliknout, je ve vašem BIO. Pokud tedy chcete vodit uživatele na aktuální článek, musíte vždy odkaz v BIO upravit.

Stejně jako všechno, má i toto pravidlo své ale. V tomto případě „ale“ spočívá v počtu followers (sledujících). O mnoho lépe na tom jsou účty s minimálně 10 000 sledujícími. Takové účty mohou divákům svých Instastories nabídnout možnost se pomocí „swipe“ dostat na web přímo z Instastories.

Pokud tedy chcete vodit své followers z Instagramu na web, musí být vaším prvním cílem získat jich 10 000. A k tomu vám už dobře sestavený obsahový plán poslouží velmi dobře.

Proč se vyplatí mít obsahový plán pro Instagram?

Na základě 3měsíčního pozorování agentury Tailwind vyplynulo, že účty, které postují 1x denně, získávají mnohem větší engagement ze strany publika. Instagram tuto teorii navíc podpořil tvrzením, že právě aktuálnost je faktorem, podle kterého upřednostňuje příspěvky ve feedech uživatelů.


Jenomže postovat na Instagram každý den je dost obtížné. Bez vhodné strategie budete s velkou pravděpodobností přeskakovat dny a vynechávat posty. Obsahový plán vám z dlouhodobého hlediska usnadní postování a pomůže vám obsah utřídit a udržet ho pod kontrolou.

Když pracujete s Instagramem, je důležité myslet v „devítkách“. Zkuste se na plánování obsahu podívat takto: když někdo najde váš příspěvek na základě hashtagu a přijde na váš profil, ohromí ho celek?

Když budete mít jasný obsahový plán, můžete vytvářet jedinečné gridy, které budou vaši followers rádi sledovat.

Převeďte blogové příspěvky na Instagram

Pokud chcete na svém Instagramu propagovat blog, měli byste se zamyslet nad tím, jak převést obsah blogu na instagramové příspěvky. Chcete-li na Instagramu uspět, musíte zkrátka svůj obsah přetavit do vizuálního formátu.

Pokud chcete vytvořit oslnivý feed, zamyslete se nad využitím vašich firemních barev a také nad TOV vaší společnosti. Protočte barvy vaší značky v příspěvcích, můžete s jejich střídáním experimentovat – pro každý pětitýdenní plán použijte jinou. Pokud nemáte více firemních barev, vyberte barvu ze svého loga a najděte vhodnou paletu, která s ní bude ladit.

Když máte paletu barev, prohlédněte si obrázky ve svém blogu. Jsou některé vizuálně přitažlivé natolik, aby mohly být na Instagramu? Zapadají do barevného motivu vašeho pětidenního plánu?

Vyberte obrázky z blogových příspěvků, které tomu vyhovují a převeďte je do instagramového formátu. Skvěle vám k tomu poslouží nástroje, které najdete na internetu, jedním z nejvíce užívaných je Canva, kde najdete spoustu šablon.

Pokud potřebujete najít nový obrázek, využijte nástroje, jako je iStock, které vám umožní vyhledat podle barvy obrázek, který bude ladit jak s obsahem příspěvku, tak i se zamýšlenou barevnou paletou.

Co je framework VALUE

Framework VALUE vám umožní rychle vytvořit obsahový plán Instagramu na dobu pěti týdnů. Zajistí také, že vaši sledující pokaždé najdou ve svém feedu něco, co stojí za to, takže kliknou na odkaz a dostanou se k vám na blog.

VALUE je zkratka pro typy obsahu, které chcete zveřejnit na vašem Instagramu:

  • Valueable: užitečný nebo vzdělávací obsah, ze kterého se vaše publikum může poučit.
  • Aspirational: Motivační obsah, který pomůže dosáhnout vize nebo cíle.
  • Lifecycle: Obsah zvyšuje povědomí, podporuje vztahy nebo podporuje činnost.
  • Unique: Značkový obsah zaměřený na vaši firmu, obsah, který nikdo jiný nemá.
  • Evergreen: Relevantní a užitečný obsah, který se může opakovat a má neomezenou platnost.

Když si umístíte VALUE do kalendáře a budete postovat 5x týdně, vytvoří se vám mřížka, která vám pomůže naplánovat obsah na 5 týdnů dopředu. Nezapomeňte, však na to, že vaši followers uvidí devět příspěvků najednou, takže to zohledněte při plánování.

Pro zjednodušení mřížky přiřaďte každému písmenu den. Například vždy zveřejňujte hodnotný obsah v pondělí a aspirativní obsah v úterý.

Díky otáčení obsahu v rámci frameworku VALUE ale zajistíte, že se vaše publikum na Instagramu nebude nudit. Nebude mít totiž šanci si zvyknout na rutinu a bude mít důvod se proklikat na váš web.


Jak použít Framework pro existující obsah blogu

Když máte formát obsahu Instagramu a víte, jak převést obsah blogu na příspěvky vhodné pro Instagram, je třeba udělat si inventuru obsahu na blogu.

Vyčleňte si na to nějaký čas a rozdělte si příspěvky do jednotlivých kategorií VALUE. Pak si je snadno dosadíte do připraveného plánu. Při třídění postupujte podle předem připravených kritérií.

Valuable

Podívejte se, který z blogových příspěvků vaše publikum něco učí nebo přináší cenné informace. Pamatujte, že téma samo o sobě nemusí být nové, aby odpovídalo této kategorii. Hledejte příspěvky, které přináší hodnotné informace. Cenný obsah často obsahuje definice, srovnání nebo analogie.

Aspirational

Aspirační obsah nabízí konkrétní pomoc k dosažení cíle nebo vize. Do této kategorie často spadají postupy, tipy na řešení problému a rady. Zvažte vkládání jednoho nebo dvou aspiračních příspěvků každý měsíc. Takové posty mohou být pouze na Instagramu, bez toho aby odkazovaly na váš obsah na blogu.

Samostatné příspěvky vytvořené přímo pro Instagram fungují dobře, protože uživatelé Instagramu nechtějí vždy jít z Instagramu na blog. Když k postu přidáte několik klíčových slov a značku, vaši sledující mohou jejich pomocí najít související obsah.

S aspirativním obsahem můžete také zmínit skvělé nápady od ostatních ve vašem oboru nebo citáty, které vás motivují. A nezapomeňte označit každého, koho citujete nebo zmíníte.

Lifecycle

Tyto příspěvky zvyšují povědomí o vaší značce, rozvíjejí vztahy nebo podněcují k akci. Hlídejte si cyklus, v jakém tento typ postů používáte. Tento typ postů se bude často opakovat, jen s malými obměnami. Často je to obsah, který se vztahuje k nějakému datu nebo události. Zvažte tedy vytvoření šablony pro takové posty.

Unique

Jedinečný, unikátní obsah je značkový nebo zaměřený na vaši firmu. Když přemýšlíte o unikátním obsahu, přemýšlejte o věcech a službách, které můžete poskytnout pouze vy. V této kategorii dobře fungují případové studie nebo reference od spokojených zákazníků.

Evergreen

Tento obsah by měl být aktuální, relevantní a užitečný i pro nadcházející roky. Vytvářejte příspěvky, které nestárnou a mají nadčasovou platnost. Checklisty, tipy, výsledky výzkumů a podobně.

Chcete-li dosáhnout magických 10 000 sledujících, která vám umožní vkládat odkazy ve stories, je Framework VALUE skvělým nástrojem. Usnadníte si tak plánování obsahu Instagramu. Aby framework fungoval, je potřeba držet se následujícího postupu.

  • Vyberte si barevné schéma a držte se ho, používejte jednu skupinu barev.
  • Přidávejte jeden příspěvek každý pracovní den.
  • Otáčejte schéma, aby nezačalo nudit.
  • Měňte odkaz ve svém BIO, aby odkazoval na akruální článek v blogu.
  • Rozšiřujte skupinu svých sledujících.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal