Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
E-commerce

Novinky od Seznamu v plném proudu. Máte vše tak, jak má být?

Jistě jste již zaznamenali novinky, se kterými přišel letos Seznam. Některé jsou čerstvé a některé už nějakou dobu můžete nebo měli byste využívat. My jsme se však setkali ještě s některými účty, které tyto novinky zapracované pro své kampaně ještě nemají anebo je plně nevyužívají.Proto přicházíme s tímto článkem, kde si shrneme a přiblížíme ty nejdůležitější.

Jana Šobotníková

Seznam „spojil“ produktové inzeráty v Skliku s kampaněmi ve Zboží.cz.

Co to znamená? Produktové inzeráty byly v Skliku nahrazeny kampaní na Zbožové inzeráty. Tedy produktové kampaně se přestaly zobrazovat a nyní se zobrazují pouze Zbožové inzeráty. Ty kromě kampaní ve zboží budou navíc ve své podstatě totožné jako ty produktové. Tzn. že se zobrazují stejně jako produktové na top pozici, ve spodní části či na boku ve vyhledávání. Aby se Zbožové kampaně začaly zobrazovat jako produktové, bylo však potřeba mít Zboží.cz propojeno s Sklikem a udělat dalších pár kroků.

Pokud jste tyto kroky ještě neudělali a Zbožové kampaně v Skliku nemáte, zde je postup, jak na to:

Produktové inzeráty ještě nevypínejte. Pravděpodobně se vám však už přestali doručovat, a tak již bude pomalu na čase je vypnout, jakmile budete mít Zbožovou kampaň.

V první řadě je potřeba mít propojen účet Sklik s účtem ve Zboží.cz. Pokud jej propojené nemáte, přejděte do rozhraní Sklik a klikněte na Nástroje -> Propojit se Zboží.cz a zadejte příslušný účet.

Pokud již účty propojené máte, po kliknutí na „Propojit se Zbožím.cz“ by vám mělo vyskočit okno s informací, ke kterému účtu je Sklik připojen ve Zboží. Níže pak uvidíte tlačítko „Spravovat provozovny“.


Propojení účtů – připojení provozovny


Pozn.: Pokud Sklik účet není váš, např. spravujete někomu kampaně, a tedy máte účet jen nasdílený, musíte mít nastavená práva pro daný účet na Administrátor účtu, pokud jste „pouze“ Správci kampaní“ nebudete mít možnost připojit do Skliku provozovnu.

Po kliknutí na „Spravovat provozovny“ se vám zobrazí informace, kde je potřeba zaškrtnout danou provozovnu (název provozovny – zjistíte z rozhraní Zboží.cz) a vybrat datum, od kdy se mají statistiky načítat (jde zvolit pouze dnešní datum, či následující):

Ve vytvořené kampani se vytvoří i sestava se všemi produkty. Můžete si však vytvořit další sestavy dle produktových skupin.

Jakmile propojení potvrdíte, v Sklik rozhraní v přehledu kampaní se objeví nová kampaň s ikonkou „Z“ a názvem „Zboží.cz: + název vaší provozovny“.

Výběr provozovny



Pozor, výběr provozovny není možný později změnit, proto si důkladně prověřte, že vybíráte tu správnou/ty správné. Ve Zboží můžete mít více provozoven, proto i zde při výběru se vám jich může zobrazit více.

Na co si dát pozor při správě zbožových kampaní v Skliku?

Pozor si dávejte na čerpání rozpočtu a limit kampaně. Musíte si hlídat nejen rozpočet kampaně v Skliku, ale zároveň limit (rozpočet) kampaně ve Zboží. Počítejte s tím, že pokud jste dříve měli více produktových kampaní, tak pro novou Zbožovou kampaň byste měli nastavit podobný rozpočet jako součet všech původních produktových kampaní.  Stejně tak si více hlídejte dostatek kreditu v peněžence.

Tato změna se však netýkala kampaní s dynamickým bannerem nebo dynamickým retargetingerm v Skliku.

Úprava cílení na vlastní seznamy zákazníků

Seznam snížil min. velikost spárovaných e-mailových adres vašich zákazníků z 500 nově na 200. Tzn., že vám stačí menší počet vašich zákazníků pro využití tohoto publika v kampaních.

Co znamená cílení na vlastní seznamy zákazníků v Skliku?

Pokud máte svoji vlastní e-mailovou databázi vašich zákazníků, u které máte souhlas s cílenou reklamou, jednoduše tento seznam můžete nahrát do Skliku. V případě, že jsou vaši zákazníci přihlášeni na Seznam.cz (ale jejich e-mailová adresa nemusí být jen na doméně seznam.cz, ale i jiné např. gmail.com), můžete je oslovovat reklamou např. v obsahové síti, a tak je zasáhnete přesně tam, kde se pohybují. Jestliže máte velkou databázi vašich zákazníků, můžete je začít více segmentovat a reklamy jim tak více přizpůsobit.

Jak můžete využít cílení na vlastní seznamy?

Možností je samozřejmě mnoho, zleží i na vašem sběru e-mailových kontaktů a dat o zákaznících.

Cílit můžete např. na:

  • neaktivní zákazníky, kteří u vás delší dobu nenakoupili, nevyužili služeb aj.
  • zákazníky ve věrnostním programu
  • zákazníky s akční nabídkou, novinkou
  • zákazníky z určité oblasti a kteří u vás např. nakupují na konkrétní prodejně (např. s informací o akcích v dané prodejně, s rozvozem zdarma pro jejich adresu aj.)

Samozřejmě pro akvizici nových zákazníků naopak můžete toto publikum využít jako vylučující, tedy kromě běžně vyloučených zákazníků, kteří u vás nakoupili, můžete do kampaně zahrnout ve vyloučení i tyto e-mailové zákazníky.


Nové možnosti prezentace produktů na Zboží.cz

Nyní je na Zboží.cz možnost vylepšit prezentaci produktů i značky jako celku. Novinkou je přidání grafických rich (rozšířených) popisků produktů a připojení popisků kategorií. Do rich popisků, které slouží k popisu daného produktu, lze navíc nově přidávat nejen obrázky, ale i videa. V popisku kategorií lze zase představit produktové řady, pomoci s výběrem během nákupu či vzdělávat zákazníky o specifických technologiích.

Další novinkou a zajímavou vychytávkou je přednostní založení produktů. Toto je nejlepší volba pro prezentaci nových produktů, které se tak díky tomu začnou zobrazovat na Zboží.cz hned.



Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal