Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika
Digitální marketing
O nás
Obsah
SEO
Social
UX
Výzkum

Můj první rok v Dobrém webu

V sobotu 1. dubna jsem oslavil svůj první rok v Dobrém webu. "Už rok...," povzdechl jsem si prve, abych si vzápětí uvědomil "...vlastně jenom rok." Za ten rok jsme toho totiž stihli opravdu dost, a i proto jsem se rozhodl založit si tu vlastní kroniku a sepsat všechno důležité do jednoho článku. Je nelegálně dlouhý, ale plný detailů a konkrétních čísel včetně celkového zisku, kterého jsme dosáhli v roce 2016 :)

Radek Mikulka

User experience

Začněme oblastí, která je pro nás nejvíce charakteristická, zaměstnává nejvíce našich lidí a zároveň generuje nejvyšší cash flow. User experience. Pro lepší přehlednost tuto větev našeho podnikání rozdělíme ještě na výzkum a návrh webu:

Design

Asi tou nejzásadnější změnou v týmu našich designerů byl příchod Kuby Jordanidise na pozici Senior Visual Designer. Kuba dokázal rychle naskočit do ještě rychleji rozejtého vlaku a stal jednou z klíčových osob, která stála za redesignem webu Air Bank, a hlavně nám zpunktoval Dobrý beach, ale o tom až později. Zpět k Air Bank:

Redesign webových stránek Air Bank byl u nás jednou z nejskloňovanějších frází uplynulého roku. Již začátkem roku 2016 se na nás Air Bank obrátila s tím, že by od nás chtěli pomoci s redesignem. Původně jsme měli "pouze" navrhnout wireframy, ale jak to u nás bývá dobrým zvykem, vymysleli jsme celý kreativní koncept. S šéfem marketingu Jakubem Petřinou jsme došli k závěru, že tento koncept by se mohl stát základem brandové strategie banky do příštích let.

Nový koncept vychází z předpokladu, že Air Bank je a zároveň si může dovolit být jinou bankou. Dokonce se to od ní očekává. Nejzásadnější změnou na webu byl posun od klasického popisu produktů, který využíval spíše racionálních argumentů, směrem ke komunikaci založené na emočním designu. A tak novým webem návštěvníky provádí interaktivní testimonialy skutečných klientů a zaměstnanců banky, které zvěčnil fotograf Tomáš Princ, držitel ocenění Magnesia Litera v kategorii Blog za projekt Humans of Prague.

Kromě Air Bank se naši designeři podepsali pod redesign zákaznického centra Active24, e-shopu AZ-koupelny, intranetu J&T Banky nebo pod redesign webu ČSOB Penzijní společnosti, jehož hlavním cílem je odbourávat bariéry vůči penzijnímu spoření,. Při návrhu webovek internetové galerie Mall.cz zase stáli před výzvou, jak učinit web responzivním pro všechna zařízení a přitom zachovat všechen obsah.

V současné době pracujeme také na velkém projektu, jehož součástí je mj. i design pro Apple Watch. Víc zatím prozrazovat nemůžeme, ale už se těšíme, až to bude venku. Tak nás sledujte :)

O své know-how jsme se také podělili na několika konferencích. Luboš Plotěný promluvil o měření zákaznické zkušenosti na konferenci Customer Experience, Filip Ekl přiblížil publiku Wordcamp Prague nástroje a metody uživatelského testování a Michal Mládek si střihnul přednášku na téma Human centric culture na UX konferenci. Nejlépe hodnocené přednášky z poslední jmenované akce a dva bonusové rozhovory si můžete pustit ze záznamu na našem YouTube kanále.

Výzkum

V roce 2016 jsme realizovali celkem 49 výzkumů, přičemž 33krát bylo výzkumnou metodou uživatelské testování, v dalších dvou případech se jednalo o kvantitativní uživatelské testování. Svůj web nebo mobilní aplikaci podrobil uživatelskému testování v našem labu např. Vodafone, Heureka, tehdy ještě RWE, Tesco nebo O2. RWE u nás pobylo příjemných 5 dní, O2 zase využilo opakovaného testování své mobilní aplikace, aby docílilo ještě kvalitnějšího výsledku.

Vedle "útéčka" prošel jeden projekt expertní analýzou našich designérů, vedli jsme 2 rozhovory, stejně jako focus groupy. Za zmínku rozhodně stojí spolupráce s FRA, Agenturou Evropské unie pro základní práva, jejíž web jsme nejprve otestovali v oblasti přístupnosti pro nevidomé a slabozraké a následně jsme provedli uživatelské testování a hloubkové rozhovory s uživateli Švédska, Maďarska, Španělska, Německa nebo Polska.

Celkem naším labem prošlo za uplynulý rok 364 repondentů, dalších 1.940 se zúčastnilo výzkumu na dálku prostřednictvím internetu. Respondenty pro naše výzkumy rekrutujeme primárně z naší databáze Webvýzkum.cz, kterou se nám meziročně podařilo rozšířit o více než 200 nových kontaktů. Pokud byste nám chtěli pomoct dělat weby přívětivější a ještě si trochu finančně přilepšit (odměna bývá zpravidla 500 Kč za hodinu vašeho času), můžete se zaregistrovat :)

Našeho výzkumníka Honzu Rudinského jsme v listopadu vyslali na zkušenou do Londýna, kde se zúčastnil UX Conference pořádanou americkou společností Nielsen Norman group. Své zážitky a zkušenosti z konference pak sepsal na náš blog.

Za zmínku určitě stojí rozsáhlý výzkum mobilního internetového bankovnictví, který probíhal za účasti reprezentativního vzorku 449 respondentů s různou úrovní uživatelských schopností, a tak získaná data považujeme za docela dobrou nápovědu pro bankovní domy, kam směrovat další vývoj a jakým způsobem edukovat své zákazníky. Ucelený pohled na výsledky můžete získat z této infografiky.

Digitální marketing

Online Advertising

Svěží vítr do plachet oddělení internetové reklamy vnesl příchod Kuby Sehnala, který rychle převzal správu kampaní sousty významných klientů a taky se oženil :) Tomáš Turek se posunul do čela oddělení a Kačka Neugebauerová v roli lektorky úspěšně zvládla svá první školení PPC reklamy.

Mezi naše klienty se nově zařadil Central Group, Yedoo nebo IT Talents, dlouhodobou spolupráci jsme prohloubili s ČMSS.

Tomáš se v červnu zúčastnil setkání Google Partners CEE Agency Day a všechno důležité zdokumentoval v tomto vlogu. Tou dobou se nám také v účtech AdWords objevila možnost rozšířených formátů inzerátů. Kuba s Tomášem se vsadili, zda tuto novinku do 27. 11. spustí i Sklik. Kdo prohraje, půjde do hola... Už si ani nemapatujeme, jak to dopadlo s tím Sklikem. Víme jen JEDNO :)

SEO

Když k nám Milan Zeman přišel na pohovor, chtěl dělat PPCčka, ale nám se podařilo nadchnout ho pro SEO. Milan se rychle adaptoval, podílel se na zakázkách pro IVT, O2, Manutan, Office Depot nebo Contipro, a taky máme dnes díky Milanovi vyvinutý vlastní interní nástroj Web Quality Rate, který dokáže na základě vstupních dat vyhodnotit kvalitu webu a doporučit nám optimální cenu za umístění zpětného odkazu.

Zajímavostí roku 2016 z tohoto oddělení je SEO audit pro Vysokou školu chemicko-technologickou, resp. poptávkové řízení, které mu předcházelo. Patří totiž mezi nejrychleji vyhrané v historii Dobrého webu: již po 15 minutách po odeslání nabídky jsme obdrželi kladné vyjádření.

Copywriting

Naše oddělení copywritingu prošlo kompletní personální obměnou. Nový copy-tandem vytvořily dvě dámy, Kristýna Horová a Helena Zázvorková, které které úzce spolupracují se všemi napříč realizačním týmem a namátkou daly šmrnc HR textům pro Pet Center nebo připravily šablony e-mailů pro zákaznickou podporu E.ON.

Webová analytika

Webovou analytiku u nás zajišťuje Zdeněk Hejnák, díky kterému jsme hrdými majiteli hned několika vlastních nástrojů pro monitoring a reporting dat, díky kterým dokážeme klientům nabídnout reporting zítřka již dnes :) Jmenujme za všechny třebas Tobogán, což je unikátní dashboard, který sleduje nejen počet uživatelů procházejících mezi vícero weby, ale i jejich aktivity a plnění cílů pro danou doménu.

Velmi zajímavá je také spolupráce se společností Florea, které pomáháme doměřovat telefonické konverze. Díky tomu má klient daleko přesnější představu o skutečné návratnosti reklamních investic do online kanálu.

O narůstající oblibě a důležitosti webové analytiky jasně svědčí fakt, že Školení Google Analytics I se stalo naším nejnavštěvovanějším školením roku 2016. Krom tohoto kurzu vede Zdeněk i navazují školení pro pokročilé, školení o landing pages a je tak zároveň nejvytíženějším lektorem za rok 2016.

Vzdělávání

A můžeme plynule navázat v bilancování další z větví našeho podnikání, kterou je vzdělávání. Pro úplnost cítím potřebu dodat, že pravidelně vypisujeme veřejná školení, školíme také na míru a spolupořádáme akademii digitálního marketingu DigiAka. Tak postupně do toho...

Veřejná školení

V roce 2016 jsme během 87 kurzů proškolili celkem 826 účastníků. Nejnavštěvovanějším školením po Školení Google Analytics I bylo Školení web copywritingu následované workshopem UX design v návrhu webu.

Nejlépe hodnoceným lektorem se stal Filip Ekl, těsně za ním se umístil Tomáš Turek a Kačka Neugebauerová.

Za rok 2016 přibylo v naší nabídce celkem 9 nových školení, čímž se počet našich veřejných kurzů zastavil na čísle 27. Zkusili jsme si také spolupráci se vzdělávacím serverem Seduo, pro který jsme připravili a natočili online kurz Jak úspěšně připravit vaši první online kampaň.

Školení na míru

Vedle veřejných školení jsme realizovali ještě dalších 19 školení na míru - např. zaměstnance CzechTourism a Galileo jsme provedli světem webové analytiky, pro Phillips jsme zase zpíchli zgruntu zcela nové školení webové grafiky.

DigiAka

DigiAka, to je název akademie digitálního marketingu, kterou pořádáme ve spolupráci s digitální sekcí při Asociaci komunikačních agentur. Minulý rok jsme otevřeli dva běhy, do kterých nastoupilo celkem 42 studentů, kteří si vyzkoušeli analýzu aktivit v digitálním prostředí, návrh strategie, postupu i kreativy, a to vše na příkladu reálné firmy. Své zadání studentům v roce 2016 poskytla např. Hypoteční banka, Linet nebo Generali.

Novinku máme i mezi vyučujícími - novým garantem modulu Online uživatel a média je Honza Suda, duchovní otec softwaru H3.0, nástroje pro optimalizaci plánování digitálních médií.

Během jarního běhu DigiAka jsme také natočili video z jeho průběhu. Pokud vás zajímá, co o naší akademii říkají naši studenti, absolventi, participující firmy či samotní garanti, určitě si pusťte toto video, které 3 měsíce studia shrnuje ve 3 minutách:

WebTop100

Edukačního charakteru je i naše další značka, ve které působíme v roli pořadatele, a to WebTop100. WebTop100 se opírá o tři základní pilíře: soutěž, konference a klubové večery. Rychlopřehled o tom, jak si vedl 15. ročník WebTop100, si můžete udělat z této infografiky.

Soutěž

Soutěže WebTop100 se v roce 2016 zúčastnilo celkem 234 soutěžních projektů. Soutěžilo se v 8 kategoriích, navíc jsme rozdali 5 speciálních ocenění. Absolutním vítězem se stal Zetor Tractors, Webdeveloperem roku byl po zásluze vyhlášen Giant interactive. Novinkou loňského ročníku byla anketa o Osobnost digitálního marketingu, kterou opanoval Adam Hrubý.

Všichni řádně přihlášení soutěžící získali od poroty bodové ohodnocení a k tomu písemné individuální hodnocení přihlášeného projektu obsahující silné a slabé stránky webu a zároveň doporučení na vylepšení.

Odborná porota byla opět složená z více než 50 předních odborníků na digitální marketing v ČR a v jejím čele coby garant zasedl Luboš Plotěný.

Konference

Konference WebTop100 proběhla 15. listopadu v pražském hotelu Grandior, který nám poskytl prostor pro dva programové proudy a expo digitálních agentur a online nástrojů a hlavně 308 návštěvníků. Zaznělo celkem 34 přednášek v podání 43 vystupujících řečníků. Nejlepší hodnocení od návštěvníků konference získali David Dvořák (Amatéři.cz), Tomáš Trnka (Rohlik.cz) a Radomír Vychodil (Alza.cz).

Celkově se program a organizace konference setkala s tuze dobrými ohlasy, a to je pro nás obrovský závazek do budoucích let. Proto jsme se pro letošní ročník rozhodli vyhlásit Call For Papers.

Hledáme zajímavé případové studie, success stories i fuck-upy z oblasti online marketingu. Zajímají nás nevšední přístupy, konkrétní čísla, inspirativní řešení, a to v největším možném detailu.

Máte co říct? Výborně, napište nám prosím téma a stručnou anotaci své řeči >> bit.ly/MamCoRict

Pakliže se nechcete angažovat přímo na pódiu, ale rádi byse nám s programem pomohli, aby byla konference co nejpřínosnější, podělte se s námi o témata, která vás zajímají, doporučte nám společnosti, jejichž případové studie byste si rádi poslechli, nebo nominujte přímo konkrétní spíkry, kteří vás na konferencích nikdy nezklamou >>> bit.ly/ChciSeDozvedet

Klubové večery

Klubové večery, to jsou podvečerní konference na pravidelné bázi určené ředitelům, top managerům, senior a online marketérům především z korporací a větších společností. Podmínkou účasti na Klubovém večeru bývalo Platinum členství WebTop100. Minulý rok jsme se odhodlali k zásadnímu kroku, a to pootevřít lehounce dvířka klubových večerů veřejnosti.

Klíčovými slovy těchto setkání jsou aktuální témata a trendy, networking s profesionály z různých oborů, inspirace a vzájemné sdílení know-how.

Pro návštěvníky se vždy snažíme nalézat aktuální a atraktivní témata, a pro ně zase zajímavé řečníky. Na prvním klubovém večeru se tak hovořilo o zákaznických cestách a měření multichannelu a vznikl z toho článek pro náš blog.

Tématem druhého klubu byl Mobilní marketing na placených i vlastních kanálech a vystoupil na něm např. David Špinar nebo Jindra Svítková. Třetí klubový večer se týkal tvorby a šíření videoobsahu, kterým jsme se při přípravách nechali inspirovat natolik, že si nyní můžete z tohoto večera prohlédnout krátkou videoreportáž:

"Klubovou sezónu" jsme pak zakončili v prosinci velmi zdařilým setkáním, které se neslo v duchu business intelligence, po kterém jsme dlouze debatovali s platinovými členy nad tématy pro nacházející rok, a shodlli jsme se na tom, že extrémně zajímavými a přínosnými tématy bude konkurenční analýza pomocí online nástrojů, spolupráce mezi marketingovým, digitálním a produktovým oddělením v korporaci, průniky televizní a internetové reklamy, retence a loajalita.

Nově se mezi Platinum členy zařadilo např. O2, Eset nebo Zapper Centrum. Po roční odmlce se opět navrátila Česká pojišťovna.

Mixle v pixle aneb co se nevešlo nikam jinam

Google Apps

Změnou, která není vůbec patrná navenek, avšak nás se dotkla velice zásadním způsobem, byl přechod na Google Apps - zpočátku to tedy bylo trochu "Google? Oops!", ale ve finále asi všichni můžeme říct, že jsme rádi.

Ofsajd!

V roce 2016 jsme také zahájili tradici Ofsajdů. Jeden pátek v kvartálu si vyhrazujeme výhradně pro sebe a dochází k postavení týmu mimo hru, tedy mimo klávesnici a naše domovské prostory. Ačkoliv je ofsajd ze své postaty postavením mimo hru, jeho primárním úkolem je nasadit každého člena týmu do hry co nejvíce, sdílíme si navzájem novinky a zkušenosti napříč odděleními, hodnotíme poslední období, diskutujeme nad novými příležitostmi, chválíme se, hledáme své rezervy, jíme, pijeme, smějem se... :) Však se podívejte sami.

Dobrý beach

Kromě Ofsajdů jsme kolektiv utožovali také na akci nazvané Dobrý beach, tedy na 1. ročníku prestžiního turnaje v plážovém volejbale. Taktiku i individuální výkony jsme pak analyzovali až do brzkých ranních hodin. Fotoreport naleznete na našem Facebooku.

Expedice Everest

Formu na Dobrý beach ladí někteří z nás v průběhu celého roku. Ačkoliv sedíme v 5. patře, do kterého jezdí epesní výtah, najdou se u nás tací, kteří se po vedlejším schodišti snaží dojít na Mount Everest. Prvním, kdo dobyl jeho vrchol, se stal Vláďa Vlček. Ještě jednou gratulujeme!

Pár čísel z expedice: šli jsme celkem 175 dnů, za tu dobu jsme dohromady vyšlápli 166.278 schodů a spálili něco málo přes 17.000 kcal (asi 72 tyčinek Snickers) a, světe drž se, ušetřili 165 Kč na provozu výtahu :)

Kávovar

Cestou na Everest je třeba párkrát zastavit v pit stopu a doplnit palivo. Není tedy divu, že začátkem dubna nám dal kávovar zprávu o jubilejní kávě s pořadovým číslem 300.000 a začátkem května sbohem.

Redesign kanclu

Abychom si na chvíli odpočinuli od všech těch redesignů webovek, rozhodli jsme se, že si redesignujeme kancelářské prostory. Počínali jsme si jako Pat bez Mata, ale ve finále to nevypadá věru zle...

...a hleďte, jaký nóbl šmrncovní stolek jsme zbastlili Lubošovi:

Rebranding? No uvidíme...

V roce 2016 jsmse také dospěli k názoru, že bude třeba redesignovat náš web. Nerebrandujeme rovnou značku? Přejmenujeme se? Nebo ne...? No nevíme, uvidíme... Držte nám palce, ať už to dopadne jakkoliv :)

10 let s IVT

Stejně jako my držíme palce společnosti IVT, která v říjnu oslavila 25 let na trhu. Den oslav byl zajímavou shodou náhod také dnem, kdy před 10 lety začala naše spolupráce, která od té doby nepřetržitě trvá. To se už dnes moc nevidí a my si toho nesmírně považujeme!

To dává smysl

Říkejme tomu třeba buzzword. Myslím, že každá firma má ten svůj - u předchozího zaměstnavatele jsme zkušenostem z minulého týdne dodávali na důležitosti slůvkem "historicky". Ve slovníčku Dobrého webu se zase uhnízdilo sousloví "to dává smysl".

Pokud se už v něčem nechcete dál babrat, nechcete urazit něčí názor nebo jste si jen zdřímli na poradě a vzbudila vás až slova nadřízeného "co ty si o tom myslíš?", říct "jo, to dává smysl" dává většinou smysl :)

Dvě jedničky pro Luboše. A podtržený!

A v říjnu jsme měli další důvod slavit. Bylo tomu totiž již 11 let, co Luboš Plotěný, současný výkonný ředitel, přišel do Dobrého webu. Na brigádu. Dobrý, ne?! :)

Ano, hledáme. Tady si můžete prohlédnout seznam volných míst.

A pět procent pro Jirku

Jirka Suchý si za svou práci vysloužil spoluvlastnictví společnosti Dobrý web.

A Marek mezi elitou

Šestnáct Čechů se vloni dostalo mezi stovku nejvýznamnějších inovátorů střední Evropy. Byl mezi nimi i Marek Antoš, jeden ze zakladatelů Dobrého webu. Ještě jednou klobouček dolů, Marku.

Co říct závěrem? Snad jen zisk...

...jednak jsem to slíbil, za druhé si to zasloužíte, když jste doscrollovali až sem..

...3.075.000 Kč

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal