Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
Social

Jaká sociální síť je pro vás ta pravá?

Sociální síť je dnes už v podstatě něco, jako dříve email, tedy jakýsi #MUSTHAVE. Je dost možné, že si jako většina lidí pokládáte stále tu samou otázku. Jaká sociální síť je pro mě a můj business ta pravá? Musím snad být na všech sociálních sítích? To mohu rovnou přestat podnikat a starat se pouze o jednotlivé příspěvky.

Rebecca Hořánková

Odpověď zní jednoduše. Buďte tam, kde jsou vaši potenciální zákazníci. Je lepší dělat jednu věc pořádně, než být na tisíci místech a přitom nikde. To samé platí také pro sociální sítě. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé sociální sítě, jejich zaměření a uživatele.

Facebook

Jako první začneme stále nejpoužívanější sociální sítí Facebook. Aktuálně disponuje 5 800 000 uživateli a je zároveň největší sociální sítí. Věkové kategorie jsou nejčastěji 13–45 let. Nejpočetnější skupinou je věková kategorie 25–35. Takže pozor na mýty o tom, že jsou tam spíše starší lidé. Pravdou je, že starší lidé používají Facebook nejčastěji, ale používají ho stále i mladí.

Kdy používat jako hlavní kanál Facebook?

Facebook je jedinečný tím, jak na něm lidé reagují. Dokáží odpovídat na vaše dotazy, psát recenze, zapojovat se do diskuzí a jsou rádi, když je jednoduše zapojíte do hry. Volte Facebook, pokud je váš business zaměřený na produkty, služby nebo poradenství. Je důležité obsah příspěvků kreativně střídat a vymýšlet poutavý text, který nebude příliš dlouhý, ale zároveň řekne vše, co má.

Výhody Facebooku:

Odkazy – na Facebooku je možné přidávat do příspěvku odkaz a přivést zákazníky například na váš web.

Facebook skupiny – unikátní okruh lidí zajímajících se o dané téma na jednom místě. Pokud jste na něco odborník, klidně založte vlastní skupinu a vytvořte si tak jedinečné publikum. Lidé ve skupinách reálně reagují na dotazy i žádosti.

Facebook e-commerce – možnost nahrát na Facebook vaše produkty, které posléze můžete označovat na fotkách. Po rozkliknutí produktu vede uživatele odkaz přímo na váš web. Produkty můžete přidávat i na Instagramu.

Živé vysílání – lidé rádi sledují živá vysílání, ke kterým píšou komentáře a zapojují se tak třeba do diskuze.

Instagram

Druhá nejpoužívanější sociální síť v ČR je Instagram s aktuálními 3 000 000 uživateli. Převažují ženy ve věkové kategorii 13–35 let. Nejčastěji jsou zde lidé ve věku 17–28 let. Instagram je hlavně o dobré náladě, inspiraci, odreagování a porovnávání se s ostatními. Hlavním prvkem je fotka nebo video s výstižným popiskem. Důležitá je především autenticita, reálnost a kvalita fotografie a videa.

Kdy používat Instagram?

Instagram je místo přímo pro vás, pokud můžete o svém podnikání natáčet videa nebo pořizovat hezké fotky. Lidé se na Instagramu inspirují a jsou ochotni koupit produkt klidně pouze na základě poutavé fotky.

V čem je Instagram výjimečný?

Influenceři – Lidé kteří mají přibližně 5000 a více sledujících jsou považováni za influencery a inspirují mnoho lidí, kteří na základě jejich doporučení jednají. Můžete tedy použít profil influencera jako marketingový kanál.

Videa & Reels – nejpopulárnější formát Instagramu jsou videa Reels, tedy krátká a zajímavá videa, ve kterých se dají používat různé efekty. Mají větší dosah, než klasická videa přidaná jako příspěvek.

Dokonalost – nejdůležitější je estetický dojem z vašeho instagramového feedu. Fotky by měly krásně ladit, být uspořádané a na první pohled musí být zřejmé, že jde o váš brand. Zkuste se zamyslet nad tím, co je pro vás specifické a implementovat to do příspěvků. Originalitě se meze nekladou.

LinkedIn

Pojďme se podívat na businessovou sociální síť LinkedIn. Aktuálně má v ČR kolem 1 800 000 uživatelů a její základna stále roste. Jedná se o síť, které dominují muži a nejdůležitějším prvkem zde je profesní postup, případovky a úspěchy. Síť vznikla původně jako portál pro ukládání životopisů a nakonec se rozrostla. Používat můžete verzi profilu free,či premium, podle toho jaké potřebujete funkce. Lidi si přidáváte do své sítě pomocí tlačítka „Navázat spojení“.

Kdy používat LinkedIn?

Pokud chcete sdílet svou businessovou cestu. Například sdílet své úspěchy, prohry, metody, případovky, inspirovat a pomoci lidem, kteří by mohli řešit stejný problém. Tato síť je unikátní tím, že uživatelé často interagují, sdílí příspěvky a obepisují lidi, které by si mohli přidat do své sítě. Funguje zde dobře také nábor nových lidí a obchodníci tu často hledají nové kontakty. Zkrátka je to jakási platforma potenciálních příležitostí a spoluprací. Lidé jsou zdvořilí, a pokud například chcete s něčím poradit nebo hledáte odborníka, určitě LinkedIn doporučuji.

TIP: Můžete zde zakládat stránky pro své podnikání. Větší dosah ovšem mívají osobní profily. Je tedy dobré sdílet příspěvek stránky i přes osobní profil.

V čem je LinkedIn výjimečný?

Profil – stránka profilu vypadá v podstatě jako vylepšený životopis. Můžete přidávat zkušenosti, dovednosti i předchozí zaměstnání.

Možnost zadat nebo hledat pracovní nabídku – v tom funguje naprosto skvěle.

Psaní Inbox zpráv – mnoho lidí používá uvítací zprávu, hned po propojení do sítě. Navazují tak kontakty a dávají o sobě vědět. Může to být skvělý a rychlýzpůsob kontaktování člověka. Dejte si ale pozor na zbytečné spamování a přílišné vnucování se bez personalizace zpráv ostatním uživatelům.

Vkládání PDF prezentací a psaní článků – na svůj profil můžete vkládat prezentace a psát články, pokud chcete předat složitější případovou studii. Můžete tak dát podnět k diskuzi a projevit se jako odborník ve svém oboru, což je velmi chtěný aspekt této sítě.

YouTube

Sociální síť, která bývá občas opomíjena a přitom má téměř největší základnu uživatelů o počtu 5 600 000. Mimo její základní funkce přehrávání a sdílení videí, funguje v dnešní době také jako velmi živá sociální síť.

Kdy používat YouTube?

Pokud máte o čem natáčet. Můžete publikovat návody, jak váš produkt nainstalovat, inspirovat k tomu, jak ho používat nebo natáčet zajímavé rozhovory. U videí dbejte hlavně na kvalitu obrazu i zvuku a také na správné otextování v popisku.

Tip: Vyhrajte si hezky s cover fotografií videa, která může nalákat mnoho lidí ke kliknutí!

V čem je YouTube jedinečný?

Kvalita a délka videa – lidé se sem jdou záměrně dívat na videa. Mají tedy čas a chtějí ho využít správně. Pokud bude vaše video kvalitní obsahově i visuálně, jistě to sledující ocení.

Algoritmus – pokud si jednou pustíte video se psy, už si žádného ani nebudete muset pořizovat, budete jich mít plný YouTube kanál.

Možnost sdílení na ostatní sociální sítě i web – využijte váš YouTube příspěvek naplno! Sdílejte ho klidně na všech sociálních sítích a třeba i na vašem webu.

Sociálních sítí je opravdu velké množství a je jen na vás, jakou cestou se vydáte. Ujišťuji vás, že pokud si na příspěvcích a strategii dáte záležet, vaši sledující to ocení a porostou tak nejen počty followers, ale také konverzní poměr vašeho podnikání. Pokud byste se sociálními sítěmi přeci jen chtěli poradit, obraťte se na nás a určitě něco společně vymyslíme.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal