Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
SEO

Google - Data vám už nedáme (not provided)

Google přestal koncem září předávat informace o vyhledávacích dotazech a zavedl tzv. „bezpečné vyhledávání“. Tím ale zkomplikoval cestu k optimalizaci pro vyhledávače, tedy SEO.

Michal Mach

Každý, kdo se naplno věnuje on-line marketingu, má s optimalizací pro vyhledávače (SEO – Search Engine Optimization) menší či větší zkušenost. Jednoduše řečeno jde o to, dostat na své webové stránky co nejvíce kvalitních návštěvníků. K tomu jsou mj. potřebná data o tom, jakým způsobem lidé na stránky přišli.

Ochrana soukromí? Kdo ví

Ve vyhledávači Google nelze v současné době rozpoznat, přes jaká klíčová slova se uživatelé na web dostali. Marketéři využívající nástroje webové analytiky tak právě přišli o možnost sledovat, přes které fráze návštěvníci přicházejí na jejich web z přirozených výsledků vyhledávání na Googlu.

Oficiálním důvodem změny je obava o soukromí uživatelů, pro něž může být předávání této informace zásahem do jejich soukromí. Změna se však netýká uživatelů, kteří se prokliknou přes placené reklamy ve vyhledávání, a tudíž přinášejí Googlu peníze. Z tohoto pohledu se tedy může zdát, že i soukromí má svoji cenu.

Klacky pod nohy

„Ztracená data“ nelze momentálně žádným způsobem plnohodnotně nahradit. Lze však nadále sledovat omezený přehled klíčových slov v nástroji pro webmastery (Google Webmaster Tools), analyzovat vstupní stránky, na které se uživatelé z Google vyhledávání proklikávají, sledovat vyhledávací dotazy z PPC reklam ve vyhledávání (pokud investujeme peníze do PPC kampaní) či interního vyhledávání nebo analyzovat klíčová slova jen u návštěvníků z vyhledávání na Seznamu.

Dat je stále dostatek, jen cesta k nim je komplikovanější.

Že by webmasteři zanevřeli na Google, toho se tento vyhledávač bát nemusí, protože trumfy drží v rukou on – má své uživatele, a pokud vyhledávač přivádí kvalitní návštěvnost, tak bude z pohledu marketérů vždy zajímavým kanálem a ti se budou i nadále snažit zlepšovat jeho efektivitu. I když Google hází specialistům klacky pod nohy, musejí najít cesty, jak se s problémem vypořádat.

Pozn.: Článek byl napsaný pro týdeník Marketing Sales Media č. 25: Online - Data vám nedáme

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal