Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
Social

Facebook Live je nejžhavější novinkou od dob poslední nejžhavější novinky…

Facebook Live je nástroj pro živá vysílání videí, které Facebook spustil již v půlce loňského roku. Tehdy této služby mohly využít pouze veřejně známé osobnosti, ale během několika týdnů by už měl být Facebook Live zpřístupněn všem uživatelům na celém světě.

Radek Mikulka

Ačkoli Facebook není na poli živého vysílání průkopníkem – podobnou službu světu dříve představil již Meerkat a ještě větší boom později zaznamenal Periscope – dá se předpokládat, že až Facebook Live způsobí revoluci v jeho používání.

Do karet mu hraje hlavně silná uživatelská základna, která již překonala hranici 1,6 miliardy měsíčně aktivních uživatelů. Z toho 1 miliarda uživatelů se na Facebook připojí každý den, přičemž drtivá většina prostřednictvím mobilního telefonu.

Další nespornou výhodou oproti konkurenčním platformám je, že videa po skončení vysílání nemizí, zůstávají na Facebooku jako klasické příspěvky a lze je i dodatečně upravovat. Kromě toho Facebook připravuje několik novinek, které by měly napomoci vylepšit vyhledávání, sdílení i personalizaci živých vysílání:

Živé vysílání ve Skupinách a Událostech

Být Live na Facebooku je speciální díky tomu, že jste v reálném čase v kontaktu s lidmi, na kterých vám záleží. Takhle vychytávka navíc zařídí, že vámi vysílané video bude moci zhlédnout pouze vybraný okruh uživatelů. Můžete si tedy založit Skupinu pro rodinné příslušníky a živě streamovat přenos z narozeninové oslavy těm, kteří se jí nemohou zúčastnit, aby i oni mohli poblahopřát oslavenci. Události mohou značky využít například k naplánování a uskutečnění tiskovky a zodpovězení otázek zvídavého publika.

Interaktivní prvky: Live Reactions, Odpovědi na komentáře, Live Filtry

Facebook Live má být hlavně o interakci a zábavě. Live Reactions umožní divákům vyjádřit své bezprostřední emoce během živého vysílání. Na výběr bude ze šesti reakcí, které známe z Newsfeedu, tedy To se mi líbí, Super, Haha, Paráda, To mě mrzí a To mě štve. Reakce se objeví přímo ve vysílaném videu a po krátkém čase zase zmizí. Bude to tedy něco jako slyšet dav fandit a tleskat. Díky tomu bude i poměrně snadné vyhodnotit, jaké pocity měil diváci z které části streamu.

Současný trend ukazuje, že uživatelé na živá vysílání reagují mnohem aktivněji než na běžná videa. Desetkrát více komentářů mluví za vše. A aby byli do dění vtaženi i diváci, kteří si video nesledují živě, budou se komentáře při zpětném přehrání objevovat tak, jak tomu bylo během živého vysílání.

 

Facebook rovněž vyslyšel četná přání svých uživatelů, kteří prahli po kreativní personalizaci videa, a tak k dispozici budeme mít ze začátku na výběr z pěti různých filtrů, které budou postupně přibývat. Na spadnutí je také spuštění funkce kreslení přímo do vysílaného videa.

 

Lepší vyhledávání a sdílení

Facebook rovněž umožní jak vysílajícím, tak jejich divákům přizvat ke sledování své přátele. Během živého vysílání a přímo z okna, ve kterém se video přehrává. Na tři kliknutí tak vašim přátelům přijde push notifikace a vy nepřijdete ani o vteřinu vysílání.

 

A k tomu abyste nepřišli o žádné vysílání z místa, ve kterém se nacházíte nebo o které se zajímáte, slouží další nástroj určený pro desktopovou verzi, Facebook Livemap. Na mapě světa si můžete vybírat z videí, která se v současné chvíli živě vysílají, a stát se jejich součástí.

 

V mobilní aplikaci pak bude pod novou ikonou Live Video ukryta speciální sekce, která nabídne jak právě vysílaná videa, tak ta, která již skončila. Facebook vám v této sekci nabídne videa vašich přátel nebo vám doporučí vysílání na základě vašich zájmů. Vyhledávat bude možné podle témat, umístění i zadaných klíčových slov.

 

S uvedením Facebook Live přichází také dvě nové metriky: Peak Concurrent Viewers vyjadřuje nejvyšší počet diváků za dobu, kdy bylo video vysíláno živě.

 Po rozkliknutí této metriky se zobrazí druhá novinka, Viewers During Live Broadcast, která vizuálně znázorňuje počet diváků za každou vteřinu živého vysílání.

 

Jak mohou Facebook Live využít značky?

Není pochyb o tom, že se Facebook Live bude těšit hojného zájmu ze strany společností. A je tak dost dobře možné, že si živá vysílání najdou své místo např. v oblasti zákaznické péče nebo v krizové komunikaci. Tak jako tak bude pro úspěch živých vysílání nezbytné najít rovnováhu mezi vyloženě byznysovými videi a videi, ve kterých ukážete, že jste také jenom lidi.

1. Předvádění produktů nebo služeb

Prezentujte pomocí Facebook Live své produkty nebo služby. Nastreamujte testovací jízdu nového modelu auta, vaše kuchařské dovednosti přímo z restaurace nebo udělejte live prohlídku domu, který prodáváte. Nebo ho zkuste rovnou vydražit.

2. Eventy

Sdílejte obsah z kulturních nebo hudebních akcí a zasáhněte publikum s potenciálem velkým jako sám internet. Záběry z červených koberců už nikdy nebudou jako dřív.

3. Zpravodajství

Facebook Live bude další zbraní v arzenálu bloggerů a novinářů. Díky možnosti okamžitého sdílení se televize stane definitivně zastaralým médiem.

4. Rozhovory

Mocný nástroj pro živé rozhovory a diskuse bezpochyby najde své uplatnění v komerční sféře, ale třeba i v politice.

5. Konference

Pootevřete návštěvníkům okno do zákulisí vaší akce a ukažte jim, co se právě děje mimo přednáškový sál.

6. Ze zákulisí

Živá vysílání dají pravděpodobně vzniknout zcela novému žánru, kterým bude v reálném čase možné sdílet příběhy z běžného dne značek. Nebojte se ukázat lidem, jak pracujete, i jak trávíte volný čas či odpočíváte.

7. Vyprávění

Každý má rád příběhy. A mnoho z nás je rádo vypráví. Slavným osobnostem, značkám, sportovcům i politikům se nabízí perfektní možnost, jak se o své příběhy podělit.

8. Naslouchání

Ale krafat dneska umí každej, Facebook Live navíc dává možnost naslouchat. Možnost, kterou spousta značek nepochopitelně podceňuje. Možnost, kterou s trochou angažovanosti mohou značky proměnit v příležitost a navázat se svými zákazníky skutečný dialog.

9. Zákaznický servis

Je jen otázkou času, kdy si někdo prostřednictvím živého vysílání rýpne do nějakého produktu a značka bude čelit tomu, aby prostřednictvím této platformy také odpověděla. Profitovat z toho mohou obě strany.

10. How to

Využijte toho, že valná část vyhledávání začíná právě tímto slovním spojením a nabídněte své cílové skupině řešení v oblasti, kde ji právě tlačí bota.

A jak na to, až se to všechno spustí? Facebook pro nás připravil menší tahák…

1) Logněte se do appky Facebook pro Android nebo iOS.

2) Klikněte na ikonku   nahoře na své Timeline, Newsfeedu nebo Stránce.

3) Potom klikněte na  

4) A napište libovolný popisek svého vysílání.

5) Stiskněte Go Live a vaše vysílání je on-air.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal