Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika
Digitální marketing
Obsah
PPC
SEO
Social
UX
Výzkum

Dvěma úhly pohledu: hodnocení právě uplynulého běhu projektu DigiAka

Digitální agentura Dobrý web a Asociace komunikačních agentur (AKA), zastoupená svou sekcí Digitální agentury otevírají již třetí běh vzdělávacího projektu Akademie digitálního marketingu DigiAka. Při této příležitosti jsme vyzpovídali úspěšnou absolventku druhého běhu, Evu Zehnálkovou, společně s Evou Sommerovou, marketingovou manažerkou společnosti Channel Crossings, jenž na projektu participovala jakožto potenciální zadavatel kampaní.

Petra Hejcmanová

Proč jste se do vzdělávacího projektu DigiAka zapojily a jaká byla vaše očekávání?

 

Eva Zehnálková: Jako zastánce tzv. integrované komunikace jsem přesvědčená, že dnešní marketing již nelze dělit pod dříve zavedené kategorie online či offline, ATL či BTL. Pokud chcete jako jednotlivec či firma držet krok s dobou a nabízet svým klientům řešení na míru jejich obchodním cílům a potřebám, znalost digitálních trendů, technologií a základní orientace v online světě je pro dnešního marketéra nezbytnou profesní výbavou. Po letech vedení digitálních projektů, kdy jsem spoléhala zejména na specializaci a odbornou znalost kolegů z digitálních a mediálních agentur, kteří mi pomáhali nejen s rozšiřováním mých znalostí, ale především s argumentací u klientů, jsem se rozhodla pro další vzdělávání. Od DigiAka jsem očekávala, že získám nejen všeobecnou znalost napříč klíčovými oblastmi online marketingu, ale i povědomí o nejnovějších trendech a především jistotu v argumentaci u svých klientů i spolupracujících agentur.

Eva Sommerová: Účast jazykové agentury Channel Crossings na DigiAka hodnotím velmi pozitivně. Šli jsme do projektu s cílem získat informace a zpětnou vazbu od nezávislých pozorovatelů a umožnit studentům nahlédnout pod pokličku reálného fungování ve firmě. Těším se, až návrhy ze závěrečných seminárních prací uvedeme do praxe a změříme jejich konkrétní přínos.

 

Jak hodnotíte průběh tohoto běhu akademie a jaký máte obecně na celý projekt názor?

Eva Zehnálková: DigiAka je jedním z nejužitečnějších vzdělávacích programů, které jsem měla doposud možnost absolvovat. Oceňuji zejména komplexnost celého programu, kdy nejde jen o získání základních znalostí a přehledu v online marketingu se zaměřením na placené vyhledávání, sociální sítě a další klíčové oblasti. Student má možnost projít celým ideálním procesem sestavení profesionální klientské nabídky od stanovování měřitelných obchodních cílů a priorit, přes podrobnou analýzu stávajících aktivit až k doporučení ideálního komunikačního a mediálního mixu včetně výsledné prezentace. Během kurzu se mi znovu potvrdilo, že úspěch kampaně či marketingové komunikace záleží na jednoznačném vyjasnění obchodních cílů i očekávání mezi zadavatelem a agenturou. Stejně tak se vyplatí časová i finanční investice do prvotní analýzy stávajících aktivit, do jasného vydefinování cílové skupiny a nastavení komunikace z hlediska koncového uživatele, jeho chování a potřeb.

Eva Sommerová: Studium je rozloženo na 9 modulů, které pokrývají hlavní oblasti digitálního marketingu. Účastníci projektu mají skvělou šanci setkat se se špičkovými odborníky a pod jejich vedením proniknout do tajů on-linu. Studium je nastaveno tak, aby vše, co se v modulech naučili, využili i z praktického hlediska na konkrétní firmě. Velmi jsem ocenila i přítomnost odborníka na prezentační dovednosti, který studentům dal cenné rady, jak uspět v mnohdy nelehkých situacích. Vždy je lepší si to vyzkoušet nanečisto a pak odejít z bitvy vítězně.

Co vám vaše účast na projektu přinesla?

Eva Zehnálková: V dnešní době, kdy se marketingové rozpočty a investice do komunikace výrazně snižují, jsou efektivita nákladů a návratnost investic zásadním kritériem nejen pro úspěšnost projektu, ale i klíčem pro úspěšnou spolupráci mezi zadavatelem a agenturou. Sama jsem se několikrát setkala s tím, že kreativní myšlenka přebila původní záměr i cíl a na konci projektu došlo k nepříjemnému rozčarování a třeba i k ukončení spolupráce. Díky DigiAka budu ať již z pozice zadavatele či agentury myslet na to, jak důležité je “jít za brief” a definovat nejen cíle a očekávání. Je důležité se na jakékoliv zadání dívat očima koncového uživatele, znát jeho potřeby a zákaznickou zkušenost. Až na základě této znalosti je možné nastavit vhodný komunikační a mediální mix s tím, že výsledná kreativa je třešničkou na dortu celého tvůrčího procesu.

Eva Sommerová: Díky DigiAka jsem se seznámila se spoustou sympatických lidí na zajímavých pozicích. Velmi jsem ocenila jejich pohled zvenku i nápady, se kterými v oblasti digitálního marketingu přišli. Pokusím se maximum výstupů uvést do praxe a také studentům dodat zpětnou vazbu, jaký přínos jejich nápady měly.

 

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěšných projektů nejen v onlinu.

Chystaný třetí běh Akademie digitálního marketingu začne 10. 3. 2016. Výuka bude probíhat vždy ve čtvrtek a bude ukončena obhajobami seminárních prací 23. června 2016.

Více informací o Digitální akademii najdete na webu: www.digiaka.cz

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal