Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing

Do jakých zbožových srovnávačů se vyplatí investovat

K úspěchu internetových obchodů stále více dopomáhají zbožové srovnávače cen. V České republice je při online nákupu využívá více než polovina internetových uživatelů. Lídry na trhu, Zbozi.cz a Heureka.cz, zná většina majitelů e-shopů. Jak jsou na tom ale menší hráči? A má smysl do nich investovat peníze?

Petra Plimlová

Zbožové srovnávače využívá každý druhý

Zbožové srovnávače představují místo, kde uživatelé hledají a porovnávají ceny produktů. Vzhledem k vysoké připravenosti uživatelů k nákupu, bývá návštěvnost ze zbožových srovnávačů spojena s vyšší mírou konverze, než v případě jiných zdrojů provozu. Ještě v roce 2009 využívalo zbožové srovnávače v ČR pouze 19 procent lidí. Poslední data z roku 2012 již hovoří o 52 % uživatelů internetu, kteří při své cestě za internetovým nákupem využili zbožový srovnávač (Zdroj: Marketing & Média: Češi víc využívají srovnávače cen ). Význam tohoto kanálu neustále narůstá a pro internetové obchody se proto jedná o zásadní zdroj návštěvnosti i konverzí.

Jak vypadá trh zbožových srovnávačů

Patříte mezi ty, kteří přemýšlí, do kterého srovnávače investovat svoje finance, čas či energii? Na následujícím grafu lze vidět postavení zbožových srovnávačů dle počtu reálných uživatelů. V grafu jsou zahrnuté jen auditované srovnávače projektu NetMonitor. Chybí zde tedy menší hráči, jakými jsou Srovname.cz nebo nováček na poli zbožových srovnávačů Nákupy Google.

Aby to nebylo příliš jednoduché, Heureka navíc zobrazuje své výsledky na třech dalších srovnávačích - Srovnanicen.cz, které je součástí projektu NetMonitor, a srovnávačích Nejlepsiceny.cz a Seznamzbozi.cz, které naopak měřené nejsou.

Jak lze vidět na následujícím grafu, s poměrně velkým náskokem vítězí Heureka. A to i v případě, že jsou zahrnutá jen data z webu Heureka.cz. Zboží se drží na druhém místě a Srovnanicen.cz na místě třetím. O bramborovou medaili se přetahují Hyperzbozi.cz a Hledejceny.cz.

 

Zdroj: Vytěženo z dat projektu NetMonitor. Zahrnuje pouze auditované srovnávače.

Ve vánočním období zvítězila Heuréka

Heuréka si své prvenství na poli zbožových srovnávačů drží již dlouho. Nejhlubší propast za posledních 6 měsíců se mezi Heurékou a Zbožím vytvořila v prosinci 2012. V té době Heuréka získala o 670 346 reálných uživatelů měsíčně více než Zboží. I v lednu a únoru byl rozdíl mezi největšími srovnávači více než 600 tis. reálných uživatelů. V období vánočních nákupů a povánočních slev tedy Heuréka potvrdila svoji pozici lídra trhu. Data jsou však globální, pozice srovnávačů se samozřejmě může lišit v závislosti na cílové skupině či použité metodice.

Má investice do malých srovnávačů smysl?

Rozložení sil na trhu zbožových srovnávačů lze vidět na následujícím grafu. V grafu opět nejsou uvažované srovnávače, jejichž návštěvnost není auditovaná.

Při registraci obchodu do Heuréky se produkty budou zobrazovat i v dalších 3 méně či více významných srovnávačích. Stačí jedna registrace a jediný XML feed. Jinými slovy, čtyři mouchy jednou ranou.

Co se týče dalších malých srovnávačů, je návštěvnost z nich sice malá, ale pokud se sečte návštěvnost ze všech dohromady, už se lze dobrat k zajímavému číslu. Nezatracujte proto menší zbožové vyhledávače. I ony mohou přinést kýženou návštěvnost a konverze.

 

Zdroj: Vytěženo z dat projektu NetMonitor za únor 2013. Zahrnuje pouze auditované srovnávače.

Tip Dobrého webu

Na závěr ještě tip na šikovný nástroj, který naleznete na http://www.dobryweb.cz/nakupy-google. Vytvořili jsme pro Vás převodník, který upraví váš stávající XML feed pro Zboží tak, abyste jej mohli použít pro Nákupy Google. Rychle, jednoduše a bez nutnosti cokoliv programovat.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal