Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika

Co čekat od Google Analytics IQ testu

Google na oficiálním blogu Google Analytics informoval o spuštění nové certifikace pro Google Analytics. Jedná se obdobu programu kvalifikace pro PPC systém Google AdWords. Pokud úspěšně (resp. alespoň s úspěšností 75 %) zvádnete test obsahující 70 otázek, na který máte 90 minut, můžete pyšnit titulem Google Analytics Qualified Individual. Neodolal jsem a pustil se do toho po hlavě. Pokud i vy uvažujete, zda to nezkusit, zmíním alespoň typově otázky, na které můžete narazit (resp. jsem narazil já).

Luboš Plotěný

Troufáte si na pokus za 50 dolarů?

Celý test není zdarma, ale jeden pokus vás přijde na $50. Proto asi není na škodu předem popřemýšlet, do jaké míry se v Google Analytics opravdu orientujete a zda si předem raději ještě něco nenastudovat či nezopakovat. Google k tomuto účelu připravil sadu online kurzů. Já přidám ještě několik dalších užitečných zdrojů informací:

V čem byste měli mít jasno

Na základě otázek, které potkaly mě, se vás pokusím případně ušetřit situace, kdy zmiňovaných 50 dolarů vyhodíte oknem. Takže s čím byste před pokusem určitě měli mít praktické zkušenosti:

  • Filtry – co filtry dělají, jak nastavit vlastní filtry, jak vyfiltrovat jen něco? Nejlepší je učit se na příkladech.
  • Cookies – co to vlastně cookies jsou, jaké informace do nich Analytics ukládají a jaký je rozdíl mezi first-party a third-party cookie? Můžete se podívat na Cookies & Google Analytics.
  • Propojení AdWords s Analytics a autotagging – jak propojit, jaká data se při propojení sdílejí, proč je rozdíl mezi kliky a návštěvami? Doporučuji návod How do I link my Google Analytics account to my AdWords account?
  • Trackování reklamních kampaní – jak odlišit návštěvníky z reklamní kampaně od návštěvníků z přirozených výsledků vyhledávání, jak sledovat návštěvníky, kteří klikli na odkaz v newsletteru? Přečtěte si seriál Google Analytics Campaign Tracking.
  • Rozdíl mezi účtem, profilem a duplicitním profilem – kdy založit nový účet, kdy profil a kdy jen kopii stávajícího profilu? Případně dostudujte na Accounts and Profiles.
  • Nastavování měření konverzí – kde se definují cíle, jak nadefinovat více než 4 cíle, jak se vypořádat se stejnou URL adresou pro všechny kroky objednávky?
  • Regulární výrazy – co to je, k čemu to je, jak je zapsat? Můžete použít pěkný přehled regulárních výrazů.
  • Měření e-commerce transakcí – na jakou stránku umístit kód pro měření transakcí, jak ho správně dynamicky vyplňovat? Přehledně najdete popsané na stránce 10 v Installing and Customizing the Google Analytics Tracking Code
  • Měření napříč doménami či subdoménami – jak v jednom profilu měřit web s více subdoménami nebo dokonce rozdělený na více domén 2. řádu? Vše potřebné najdete na My site has multiple domain names. How do I set up tracking?
  • Event trackingem – jak si poradit s měřením flashe či AJAXu? Detailní vysvětlení hledejte například na Event Tracking Overview.
  • Segmentace, křížová segmentace a pokročilá segmentace – jaký je mezi nimi rozdíl a kdy kterou použít?
  • Nastavováním uživatelských práv – kde nastavit, jaké jsou úrovně a čím se liší?

Velmi důležitá je samozřejmě správná interpretace dat, které najdete v reportech Google Analytics.

Sladká odměna

Pokud uspějete:

  • budete mít určitě radost,
  • jako klient bych se vám nebál svěřit nastavení Google Analytics pro svůj web,
  • získáte takovýto hezký certifikát.

Na druhou stranu, vlastnictví tohoto certifikátu nedokazuje, že na základě dat ze správně nastavených Analytics dokážete vyvozovat správné závěry a doporučení.

Přeji hodně úspěchů, pokud se rozhodnete tímto způsobem otestovat vaše Google Analytics znalosti!

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal