Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Základy práce s AdWords Editorem - 1. díl

Po úspěšných seriálech pro začátečníky s tématikou práce v reklamních systémech (Sklik a Google AdWords) a měření návštěvnosti (Navrcholu a Google Analytics), které vycházely minulý rok, jsme se rozhodli v jejich vydávání pokračovat. Dalším nástrojem, se kterým vás naučíme pracovat, bude AdWords Editor. Celý seriál je rozdělen na tři díly, které budou vycházet v následujících dnech. V dnešním díle se dozvíte nejen, co to AdWords Editor je, k čemu slouží a jaké jsou výhody jeho použití, ale také jak ho nainstalovat a jak se orientovat v jeho uživatelském rozhraní.

Přemysl Žák
12.4.2011

O Adwords Editoru

AdWords Editor je desktopová aplikace od společnosti Google, která slouží k usnadnění vaší práce při správě PPC kampaní. Program je určen zejména pro reklamní agentury, které spravují více účtů různým klientům, nicméně jeho funkce jistě ocení i uživatelé, kteří se o své reklamní kampaně starají sami. Díky AdWords Editoru si můžete usnadnit práci spojenou s hromadným přidáváním a upravováním kampaní, sestav a klíčových slov. Pokud inzerujete v ostatních PPC systémech (Sklik, AdFox, ETARGET, Microsoft AdCenter nebo Yahoo Search Engine Marketing), jistě vám přijde vhod možnost exportování kampaní do formátu CSV pro pozdější import do těchto systémů.

Výhody používání

AdWords Editor je mocný nástroj skýtající netušené možnosti úprav reklamních kampaní a účtů vůbec, které byste si nemohli ve webovém rozhraní AdWords dovolit. Z těch nejzásadnějších a nejužitečnějších výhod AdWords Editoru musíme zmínit tyto:

  • Možnost upravovat a vytvářet reklamní kampaně, i když nejste připojeni k internetu. Kampaně si nejdříve do programu stáhnete z účtu AdWords. Poté se můžete od internetu odpojit a stažené kampaně si v AdWords Editoru upravovat a vytvářet dle libosti. Následně, po opětovném připojení k internetu, můžete kampaně nahrát zpět do účtu,
  • rychlý přístup k více účtům,
  • tvorba a úpravy kampaní, sestav, inzerátů i klíčových slov,
  • hromadné přidávání a upravování kampaní, sestav a klíčových slov,
  • pokročilé vyhledávání ve všech kampaních,
  • přidávání komentářů k jednotlivým provedeným úpravám,
  • možnost jednoduše kopírovat a přesouvat položky mezi kampaněmi, sestavami a účty,
  • export a import kampaní,
  • české uživatelské prostředí,
  • a přívětivá cena – program je zdarma ;-)

Na další možnosti, jak vám tato aplikace může usnadnit práci, se podíváme později.

Instalace

Instalační balíček o velikosti 11,3 MB si stáhněte ze stránek Google a spusťte.

Výběr cílového adresáře
  • Po spuštění instalačního souboru započne instalace. Tu zvládne díky průvodci opravdu každý. Na začátku se vám zobrazí okno, kde jen kliknete na tlačítko „Next“.
  • Poté zvolíte adresář, do kterého se má AdWords Editor nainstalovat, a práva k použití programu pro ostatní uživatele. Kliknete na „Next“.
  • Instalaci spustíte kliknutím na tlačítko „Next“.

Instalace je hotová. Průvodce zavřete tlačítkem „Close“.

AdWords Editor je nainstalovaný, nezbývá nic jiného, než ho spustit .

Uživatelské rozhraní

Uživatelské prostředí AdWords Editoru je velice přehledné a snadno ovladatelné. Neztratí se v něm ani méně zkušení uživatelé. Pokud nejste zrovna zadobře s angličtinou, můžete si oddychnout – celý program je lokalizován do češtiny.

AdWords Editor

Uživatelské rozhraní lze rozdělit do následujících části:

  • V levé části programu se nachází stromová struktura reklamních kampaní v účtu AdWords. Její funkce je jednoduchá – umožňuje vám navigaci mezi jednotlivými kampaněmi a sestavami v účtu.
  • V centrální části je ukotven panel zobrazení, který tvoří dominantu AdWords Editoru. Díky němu můžete vybírat kampaně, sestavy, klíčová slova a další položky, které lze následně editovat.
  • Pod panelem zobrazení je editační panel, pomocí kterého můžete upravovat ty položky, které jste si v Panelu zobrazení vybrali. Například si vyberete nějakou kampaň a následně u ní můžete v editačním panelu změnit její označení, denní rozpočet, umístění (ve vyhledávací nebo obsahové síti) a stav.

V příštím díle seriálu o základech práce v Google AdWords Editoru se podíváme na to, jak pracovat s jednotlivými účty. Naučíte se také vytvářet a upravovat reklamní kampaně.

Seriál Základy práce s Google AdWords Editorem

Seznámení s instalací a základními nástroji Google AdWords Editoru.

Ke stažení

Pro pohodlnější čtení, tisk, archivaci i šíření elektornickou poštou jsme pro vás připravili celý seriál Základy práce s Google AdWords Editorem ke stažení jako dokument ve formátu PDF (0,3 MB).

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál