O Adwords Editoru
AdWords Editor je desktopová aplikace od společnosti Google, která slouží k usnadnění vaší práce při správě PPC kampaní. Program je určen zejména pro reklamní agentury, které spravují více účtů různým klientům, nicméně jeho funkce jistě ocení i uživatelé, kteří se o své reklamní kampaně starají sami. Díky AdWords Editoru si můžete usnadnit práci spojenou s hromadným přidáváním a upravováním kampaní, sestav a klíčových slov. Pokud inzerujete v ostatních PPC systémech (Sklik, AdFox, ETARGET, Microsoft AdCenter nebo Yahoo Search Engine Marketing), jistě vám přijde vhod možnost exportování kampaní do formátu CSV pro pozdější import do těchto systémů.
Výhody používání
AdWords Editor je mocný nástroj skýtající netušené možnosti úprav reklamních kampaní a účtů vůbec, které byste si nemohli ve webovém rozhraní AdWords dovolit. Z těch nejzásadnějších a nejužitečnějších výhod AdWords Editoru musíme zmínit tyto:
- Možnost upravovat a vytvářet reklamní kampaně, i když nejste připojeni k internetu. Kampaně si nejdříve do programu stáhnete z účtu AdWords. Poté se můžete od internetu odpojit a stažené kampaně si v AdWords Editoru upravovat a vytvářet dle libosti. Následně, po opětovném připojení k internetu, můžete kampaně nahrát zpět do účtu,
- rychlý přístup k více účtům,
- tvorba a úpravy kampaní, sestav, inzerátů i klíčových slov,
- hromadné přidávání a upravování kampaní, sestav a klíčových slov,
- pokročilé vyhledávání ve všech kampaních,
- přidávání komentářů k jednotlivým provedeným úpravám,
- možnost jednoduše kopírovat a přesouvat položky mezi kampaněmi, sestavami a účty,
- export a import kampaní,
- české uživatelské prostředí,
- a přívětivá cena – program je zdarma ;-)
Na další možnosti, jak vám tato aplikace může usnadnit práci, se podíváme později.
Instalace
Instalační balíček o velikosti 11,3 MB si stáhněte ze stránek Google a spusťte.
- Po spuštění instalačního souboru započne instalace. Tu zvládne díky průvodci opravdu každý. Na začátku se vám zobrazí okno, kde jen kliknete na tlačítko „Next“.
- Poté zvolíte adresář, do kterého se má AdWords Editor nainstalovat, a práva k použití programu pro ostatní uživatele. Kliknete na „Next“.
- Instalaci spustíte kliknutím na tlačítko „Next“.
Instalace je hotová. Průvodce zavřete tlačítkem „Close“.
AdWords Editor je nainstalovaný, nezbývá nic jiného, než ho spustit .Uživatelské rozhraní
Uživatelské prostředí AdWords Editoru je velice přehledné a snadno ovladatelné. Neztratí se v něm ani méně zkušení uživatelé. Pokud nejste zrovna zadobře s angličtinou, můžete si oddychnout – celý program je lokalizován do češtiny.
Uživatelské rozhraní lze rozdělit do následujících části:
- V levé části programu se nachází stromová struktura reklamních kampaní v účtu AdWords. Její funkce je jednoduchá – umožňuje vám navigaci mezi jednotlivými kampaněmi a sestavami v účtu.
- V centrální části je ukotven panel zobrazení, který tvoří dominantu AdWords Editoru. Díky němu můžete vybírat kampaně, sestavy, klíčová slova a další položky, které lze následně editovat.
- Pod panelem zobrazení je editační panel, pomocí kterého můžete upravovat ty položky, které jste si v Panelu zobrazení vybrali. Například si vyberete nějakou kampaň a následně u ní můžete v editačním panelu změnit její označení, denní rozpočet, umístění (ve vyhledávací nebo obsahové síti) a stav.
V příštím díle seriálu o základech práce v Google AdWords Editoru se podíváme na to, jak pracovat s jednotlivými účty. Naučíte se také vytvářet a upravovat reklamní kampaně.
Seriál Základy práce s Google AdWords Editorem
Seznámení s instalací a základními nástroji Google AdWords Editoru.
- 1. díl: Instalace Google AdWords Editoru
- 2. díl: Práce s kampaněmi
- 3. díl: Export dat
Ke stažení
Pro pohodlnější čtení, tisk, archivaci i šíření elektornickou poštou jsme pro vás připravili celý seriál Základy práce s Google AdWords Editorem ke stažení jako dokument ve formátu PDF (0,3 MB).