Na více než čtyřiceti stránkách se mimo jiné dočtete, jaké kritické problémy z pohledu použitelnosti byly odhaleny během testování. Dozvíte se například, že:
Výzva pro vyzkoušení tarifu Platinum na 30 dní není na dostatečně viditelném místě a uživatelé ji velmi často přehlédnou a ignorují.
Noví uživatelé služby při prohlížení statistik mají problém s nalezením kalendáře a správnou interpretací jeho funkce.
Rozhraní pro správu uživatelského účtu je místem, kde na problémy narazil každý zúčastněný uživatel.
Co všechno tedy ve studii najdete?
- Informace týkající se přípravy testování
- Jak vypadala testovací místnost a jaké bylo použito technické vybavení
- Kompletní scénář testování
- Tzv. „slepé mapy“ – co to je a k čemu se dají využít
- Několik informací o tom, jakým způsobem byly zpracovávány výsledky
- A hlavně – kompletní seznam nalezených chyb a nedostatků a konkrétní doporučení pro jejich odstranění
Stáhněte si
- Případová studie – uživatelské testování NAVRCHOLU.cz (formát PDF, 1 MB)
- Sestřih videoukázek (formát AVI, délka 28 min., 212 MB), které jsou přímo odkazovány ze studie
Pro bezproblémové přehrávání budete potřebovat DivX kodek. Kvalita videoukázek byla pro publikaci na internetu nepatrně snížena ve prospěch datové velikosti.
Chtěli byste si podobné testování uspořádat ve vlastním prostředí třeba pro váš web? Pak počítejte s tím, že časová náročnost realizace uživatelského testování podobného rozsahu (včetně sepsání výsledků a doporučení) se pohybuje okolo 100 člověkohodin. Nezapomeňte, že budete muset vynaložit i nějaké finanční prostředky – minimálně na odměny testerům, či pořízení vhodného SW či HW vybavení.
Teď už zbývá se jen těšit na úpravu webu NAVRCHOLU.cz. Věříme, že vás následně budeme moci opět seznámit s nějakými „hmatatelnými“ přínosy tohoto uživatelského testování.