A k čemu že je přístupnost dobrá?
Vaši potencionální klienti jsou nejen zdraví lidé, ale i lidé s nejrůznější zrakovou, sluchovou či koordinační poruchou. Weby musíte přizpůsobovat vy jim, ne že
se oni budou přizpůsobovat vašim webům. Stejně tak funguje i technika. Čím lépe optimalizujete stránky z hlediska přístupnosti, tím je vyhledávací robot snadněji
najde a rychleji zaindexuje.
Abychom měli web přístupný, musíme zajistit, aby ho každý uživatel mohl používat bez problému vzhledem ke svým potřebám. Nepřístupný web může mít horší pozice
ve vyhledavačích a malou návštěvnost - to znamená méně zákazníků pro vás.
O přístupnosti se začíná hovořit i jako o formě etiky a na tento trend bude nadále pokládán čím dál větší důraz. Ne nadarmo se o webu bavíme jako o internetové prezentaci, která je vaší vizitkou.
Stojí za to si přečíst nejčastější mýty o přístupnosti, které vás upozorní na opakované
chyby na webových stránkách a rovněž doporučujeme obecné rady pro tvůrce webu.
Pokud budete dodržovat základní pravidla přístupnosti, vyhnete se zdlouhavým testovacím procedurám, které vám krátí čas a kolikrát úspěšně ničí nervy. V dalších dílech se budete postupně dozvídat jak vytvořit přístupný web a jak si nejlépe ověřit přístupnost stránek.
O projektu Přístupnost
Projekt Přístupnost.cz spouštíme na základě snahy poskytovat a šířit informace o tvorbě přístupných webů a dostat je tak do podvědomí veřejnosti. Osvěta v oblasti přístupnosti na českém internetu není stále dostatečná. Přitom by měla být u každého webu samozřejmostí, zejména pak u webů státní správy.
Zaměřili jsme se na přístupnost jak po stránce praktické (tvorba webu), tak i mezinárodních standardů (pravidla přístupnosti) a zákonné úpravy v českém prostředí (státní správa). Pokud budete mít jakékoliv připomínky či náměty, prosíme, neváhejte nás kontaktovat. Můžete se i zapojit do diskuse pod novými články, za všechny samozřejmě děkujeme předem.