Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Rychlost načítání stránek ovlivní Quality Score

Podle nedávných zpráv, které se objevily v nápovědě ke službě Google AdWords, přibyl další faktor, který bude ovlivňovat Quality Score. Quality Score je proměnná, která má velký vliv při výpočtu pozice a ceny reklamních inzerátů v systému Google Adwords. Všechny faktory, které ovlivňují Quality Score, nejsou bohužel známy, nicméně o těch nejdůležitějších se sám Google zmiňuje.

Marek Hrečka
12.4.2011

Tímto novým faktorem je rychlost načítání webové stránky, na kterou směřuje reklamní inzerát, respektive klíčové slovo. Zjednodušeně se dá říci, že čím rychleji se vaše webová stránka uživatelům načítá, tím více bodů byste měli dostat do Quality Score.

Proč se Google rozhodl k tomuto kroku přistoupit? Odpověď je v celku jednoduchá. Uživatelé nechtějí dlouho čekat, než se jim webová stránka načte a oni získají hledané informace. Google se snaží uživatelům dodat nejenom stránky, které jsou relevantní k tomu, co uživatelé hledají, ale také chce, aby se uživatelé k těmto stránkám dostali bez dlouhého a zbytečného čekání.

Rychlost načítání webové stránky, respektive hodnota Quality Score, bude vypočítávána ve dvou úrovních. Pokud vaše reklamní sestavy obsahují klíčová slova, ke kterým jsou přiřazeny odkazy na cílové stránky, pak se bude rychlost načítání měřit pro každé slovo zvlášť. Druhá možnost je, že odkazy na cílové stránky máte jen v inzerátech, ne u klíčových slov. V tomto případě se započítá nejpomalejší stránka, na kterou vedou inzeráty v rámci jedné reklamní sestavy. Google bude samozřejmě zohledňovat i to, že každá země má jiné možnosti připojení k internetu.

Na ohodnocení vašich klíčových slov se budete moci podívat na stránce Analýza klíčového slova, na kterou se dostanete po kliknutí na ikonu lupy, která je u každého klíčového slova, a na odkaz Detaily a doporučení.

Google poskytl i několik rad, na jejichž základě by se měla doba načítání vašich webových stránek zkrátit:

  • používejte méně přesměrování
  • zmenšete velikost stránky za pomoci komprese obrázků
  • používejte málo iframů

Pro doplnění přidáváme některé naše tipy, které by mohly výrazně vylepšit čas načítání vašich webových stránek:

  • všechny skripty používané na stránkách přesuňte do externího souboru a odkazujte na něj
  • všechno formátování obsahu webu dejte do externího CSS souboru
  • pište úsporně HTML kód – využívejte dědičnosti CSS a selektorů
  • používejte GZip kompresi
  • používejte nějaký nástroj na kompresi HTML a CSS, například HTML Compress 5.5
  • hostujte webovou prezentaci jen u kvalitního poskytovatele

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál