Nezaspěte!
Už se Vás letos někdo ptal, zda již máte nakoupeno na Vánoce? Zdá se, že lidé nakupují dárky čím dál tím dříve a někteří mají dokonce již nakoupeno. Jak to s těmi Vánocemi tedy vlastně je? A kdy přesně začínají? Najít odpověď na tyto otázky pro naše produkty nám mohou pomoci Google Insights či Google trends. Následující obrázek ukazuje vývoj hledanosti výrazů vánoce, dárek, dárky, hračky v České republice v měsících minulého roku. Z grafu je patrné, že hledanost roste již od konce září. Pokud se podíváme na výraz hračky, tak zde za zmínku stojí ukončení sezony uprostřed prosince. S online nakupováním na Vánoce logicky lidé končí dříve ze strachu o včasné doručení dárků.
Stavme na pevných základech
Základní přípravou kampaní před Vánoci by měla být kontrola a aktualizace kampaní. Nechybí nám v kampaních některé důležité produkty a slova? Nemáme naopak v účtech produkty, které již vůbec neprodáváme? Neomezují některé vylučující výrazy můj účet. Vedou všechny produkty na funkční cílové stránky?
Nová sezonní klíčová slova
Do účtu bychom neměli zapomenout přidat i slova, která s Vánoci souvisí a to především kombinace našeho zboží s vánočními výrazy. Pokud například prodáváme kola, stojí za to zařadit mezi klíčová slova výrazy dárky pro cyklisty či dárek pro cyklistu. Je možné přidat i zcela nové vánoční sestavy zaměřené obecně na dárky. Je třeba ale počítat s vyšší cenou za proklik u těchto výrazů, neboť konkurence na tyto výrazy bývá zpravidla velmi vysoká. S výběrem klíčových slov pomůže nástroj Návrh klíčových slov v Skliku, který najdete po přihlášení na kartě Nástroje. Dalším vhodným nástrojem je v Adwords Nástroj pro návrh klíčových slov nalezitelný na kartě Možnosti v části Nástroje, která se nachází na této kartě vlevo dole.
Zapomenout bychom neměli ani na přidání nových vylučujících výrazů, mezi které mohou patřit například koledy, svíčky, ozdoby či přání.
Práce s inzeráty
Vánoční tématiku je dobré zmínit i v inzerátech. Ideální je do inzerátů zařadit speciální vánoční akce a s blížícími se Vánoci inzerovat i poslední datum doručení našeho zboží před Vánoci. Neboli upozornit zákazníka, kdy je ještě možné objednat včas tak, aby zboží mohl dát pod stromeček.
Atraktivitu inzerátů zvýší také práce se slevami a omezeností nabídky. Je vhodné zařadit věty typu: Akce končí již za 14 dní! Akce platí pouze do 4. 12. 2010. Sleva 10% do 12. 12. 2010!
Také cílové stránky, na které inzeráty vedou, by měly obsahovat vánoční tématiku a měly by počítat i s tím, že lidé, kteří před Vánoci nakupují, se mohou lišit od zákazníků nakupujících během roku. Může jít o lidi, kteří na internetu nejsou zvyklí tolik nakupovat či nakupují online poprvé a je dobré jim tedy nákup, co nejvíce usnadnit.
Testujte různé varianty inzerátů proti sobě a na základě vyhodnocení konverzního poměru, míry prokliku či míry opuštění v účtu nechte ty nejlepší.
Obsahové kampaně
Před Vánoci roste i důležitost obsahových kampaní. Lidé hledají informace o různém zboží a více brouzdají internetem. Je vhodné si ujasnit, na které stránky budou chodit lidé z naší cílové skupiny a tomu uzpůsobit obsahové kampaně. Podrobněji o tom jak na obsahovou síť pojednává stále ještě aktuální článek Nebojte se obsahové sítě.
Vhodným formátem před Vánoci jsou také AdWords bannery, které nám umožní kromě textu pracovat i s grafikou. Zajímavou funkcí AdWords je i možnost si banner vyrobit sám. Jak konkrétně si můžete prohlédnout ve videotutoriálu Tvorba grafické reklamy v Adbuilderu.
Cenové nabídky a rozpočet
Počítejte s vyšší konkurencí v období Vánoc a přizpůsobte tomu cenové nabídky. Monitorujte pečlivě vývoj pozic reklam a čerpání rozpočtu. Rychlým způsobem, jak se ujistit, že nastavené rozpočty jsou dostačující je porovnání útrat z posledního dne jednotlivých kampaní s nastaveným rozpočtem. Pokud je rozpočet vyčerpáván zcela, či je dokonce lehce převyšován, je prostor k navýšení denních rozpočtů.
Štědrým dnem to nekončí!
Po Štědrém dni bychom neměli zapomenout na to, že povánoční slevy nabývají rok od roku většího významu a i tomuto uzpůsobit kampaně. Je vhodné mít dopředu připravené nové kampaně inzerující výprodeje a vedoucími na nové speciální stránky tomuto uzpůsobené. V lednu je pak vhodné uvážit, zda se mého businessu netýkají různá předsevzetí, která si lidé kladou, a i toto případně v lednu využít v inzerátech.
Činnosti v čase
Zařaďme si nejdůležitější činnosti do časové osy, tak abychom na něco nezapomněli.
Září, říjen
- Aktualizace a rozšiřování kampaní
- Testování
Listopad
- Vyhodnocení testů
- Zvyšování cenových nabídek
- Monitorování rozpočtů
Prosinec
- Úpravy inzerátů o čas posledního doručení
- Monitorování rozpočtů
Leden
- Klíčová slova se slevami
- Úprava inzerátů o slevy
Chcete-li před Vánoci ušetřit čas, rádi Vám s přípravou PPC kampaní na Vánoce pomůžeme.