Základní info
Reklama mezi obrázky na Google se zobrazuje ve formátu textového inzerátu s obrázkem. Textová část má stejná pravidla jako běžný textový inzerát – tedy 25 znaků nadpis, 35 znaků první i druhý řádek popisku, 35 znaků viditelná URL a cílová URL. Samozřejmě na něj platí i standardní zásady inzerce v AdWords. Přesný formát i místo zobrazení jsou vidět na následujícím screenshotu.
Zajímavé je, že obrázek připojený k inzerátu nemusí vést na URL s větší verzí tohoto obrázku – může vést na jakoukoli stránku.
Možnosti využití
V běžné části vyhledávání hledají uživatelé informace, služby, produkty, různé recenze a velké množství všeho možného i nemožného. Ovšem ve vyhledávání obrázků už hledají jednu konkrétní věc – obrázek „něčeho“. Je samozřejmě výhoda vědět, co uživatel hledá, ale v tomhle případě je to pro inzerenty také velké omezení.
Uživatel, který chce najít obrázek řekněme nového automobilu má ke koupi pravděpodobně ještě dál, než uživatel vyhledávající stejné klíčové slovo v běžném vyhledávání. Inzerent tedy musí počítat s tím, že uživatel možná klikne na jeho reklamní sdělení, ale poměrně pravděpodobně stránky opustí ihned po zjištění, že odkaz nevedl na žádný obrázek, nýbrž na komerční web.
V rozhraní AdWords je vložení této reklamy poměrně jednoduché, ale není jednoduché se k němu proklikat. Abyste tedy nemuseli hledat, kde je možné tuto reklamu přidat, natočil jsem krátký videotutorial.
Věta závěrem
Přes značné omezení může být ale reklama mezi obrázky zajímavým prostorem pro rozšíření běžných reklamních metod.