Výsledky vás možná lehce zaskočí – prvenství si totiž pro sebe uzmul LinkedIn, který aktivně používá 92 % společností z žebříčku, a o dvě procenta tak překonal dokonce i Facebook. Třetí nejpoužívanější platformou sociálních médií je Twitter se 72 procenty. Dále průzkum potvrdil např. renesanci Instagramu nebo klesající vytěžení YouTube.
Na podzim roku 2017, kdy byl výzkum proveden, používala Instagram pro firemní marketing téměř polovina (49 %) společností z žebříčku Inc. 500. Pro bližší představu o jeho stoupající popularitě, v roce 2016 to bylo 46 % a ještě o rok dříve pouhých 32 %. Na čtvrtém místě tak vystřídal YouTube, který si oproti loňským 48 % pohoršil na 38 %.
Takto kritický úpadek YouTube může být způsoben jeho nízkou efektivitou. V druhé fázi výzkumu University of Massachusetts Dartmouth provedla s 128 zástupci společností z žebříčku hloukové rozhovory. Z nich vyšlo najevo např. to, že zatímco LinkedIn a Facebook jsou považovány za velmi efektivní kanály, Twitter a především pak YouTube jsou hodnoceny jako daleko méně výkonné.
Naopak Instagram patřil k těm účinnějším platformám, podobně jako firemní blogy, ke kterým si společnosti po delší odmlce opět budují pozitivní vztah.
Další zajímavé skutečnosti, které výzkum odhalil:
- Zhruba 44 % procent společností uvedlo, že monitoruje on-line koverzace o své značce, produktu nebo odvětví. Což možná není tak překvapivé jako fakt, že se toto číslo oproti předchozímu roku zmenšilo z původních 60 %.
- Drtivá většina společností se shoduje na tom, že sociální média jsou efektivním kanálem pro budování povědomí o značce (95 %) a budování vztahů se zákazníky (86 %).
- Pouhých 12 % společností z žebříčku má pro sociální média vypracovaný plán, rok předtím to bylo 21 %.
- 3 z 10 společností mají zavedenou strategii, jak postupovat v případě nutnosti řešit krizovou komunikaci. I tento ukazatel doznal poklesu oproti předchozímu ročníku, a to z původních 39 %.
- Zatímco u většiny společností klesají obavy z používání sociálních médií – překvapivě i v poslední době velmi ožehavé otázce ochrany soukromí – nejpalčivějším problémem nadále zůstává návratnost investic.