Druhý letošní klubový večer nesl název Úloha kreativity webu - hranice mezi kreativitou a funkčností webu. Sešly se zde jako obvykle osobnosti z oboru internetové reklamy a řada účastníků z významných firem.
A jak zní tedy odpověď na úvodní otázku? To jsme se nedozvěděli — kreativci se totiž sami neshodli. Ono to ani není zas tak důležité, během večera zazněla řada jiných, praktičtějších a zajímavějších informací.
Tolik informací a tak málo času
Jako první přednášející vystoupil Martin Charvát, kreativní ředitel Konektoru. Dokázal pěkně zdůraznit úlohu kreativity jako prostředku zaujetí pozornosti příjemce sdělení. Množství informací, které na nás denně útočí, rapidně roste, času k jejich zpracování máme ale stále stejně. Kdo vymyslí způsob, jak zaujmout, vítězí.
Po teoretickém úvodu přišlo to zábavnější — praktické příklady:
- Subservient Chicken, aneb poslušné kuře, které dělá, cokoliv mu řeknete, tedy vlastně napíšete. A je to reklama na Burger King, která tuto firmu zachránila v období krize.
- Sony Foam. Sony nafoukalo do ulic hektolitry pěny, nahnalo do ní lidi, a půjčilo bloggerům kamery, ať si z celé akce natočí a sestříhají, co chtějí. Perfektní virál.
Vzpomínka na dětství
Nejkreativnější jsme byli jako děti, konstatuje smutný fakt Robert Haas, marketingový a obchodní ředitel Symbia. Jen se na to rozvzpomenout a naučit se rozvíjet své vrozené vlohy.
Ovšem pozor, kreativita není dětinskost! Kreativita nemusí být veselá a barevná. I prezentaci banky nebo energetického koncernu lze řešit kreativně.
Svá tvrzení samozřejmě podpořil i několika příklady:
- BBC vám dovolí posouvat si boxíky na své titulní stránce, jak se vám zachce. Veřejnoprávní rozhodně neznamená konzervativní.
- Get the Glass! — výborná online adventura, sloužící mimochodem jako reklama na… ehm, ani vlastně nevím, ale hraje se parádně.
- HBO Voyuer vás nechá špiclovat obyvatele jednoho normálního činžáku. Taková trochu multitelenovela.
Kdo to jak má
Jako poslední vystoupil Martin Pánek z Euro RSCG 4D s konkrétními příklady špatně a dobře využité kreativity.
Vybírám několik zajímavých odkazů na zmíněné weby. Co už je moc a co ještě ne, je na vašem posouzení.
- POKE.
- Last Exit.
- Method.
- Najbrt.
- Lynx Effect.