Již měsíc se ve Velké Británii a Irsku uplatňuje takzvaná změna strategie Adwords vůči obchodním značkám. Společnost Google přepracovala zásady vzhledem k ochranné známce pro britské inzerenty. To znamená, že výraz, který je zároveň obchodní značkou, bude fungovat jako spouštěč klíčového slova. Do května 2008 fungoval ve Velké Británii stejný princip jako všude jinde po světě – klíčová slova ve shodě s registrovanou obchodní známkou byla omezena.
Od této chvíle, pokud zadáte ve vyhledávači Google s britskou domovskou stránkou například dotaz Apple ipod, vašemu výrazu se zobrazí několik relevantních reklam a ne jen reklama na společnost Apple.
Společnost Google odůvodnila strategii principem, že hlavním cílem je poskytovat co nejvíce relevantních klíčových slov, která by uspokojila zájmy uživatele. Na uživateli internetu pak bude, pro jakou službu se v rámci relevantní volby rozhodne.
Přepracované zásady se vztahují zatím pouze na ochranné známky registrované v UK a v Irsku. Google bude i nadále projednávat stížnosti spojené s ochrannými známkami z jiných zemí a nevylučuje rozšířit tuto strategii i mimo britské ostrovy.
Pokud máte zájem aktualizovat seznam uživatelů, kteří mohou používat výrazy shodné s vaší obchodní značkou, můžete kontaktovat Google středisko stížností.