Kvalitní obsah nestačí – Ján Januška
Jak už nadpis napovídá, celá přednáška byla o tom, co všechno si je potřeba odmakat, aby obsah nejen stál za to, ale hlavně získal i nějaké zpětné odkazy. Janko svým uvolněným přednesem ukázal, jakých chyb je potřeba se vyvarovat a na co se zaměřit při získávání zpětných odkazů.
Představil nám svých 5 principů, při kterých obsah získá 3x více odkazů:
- musí být nejlepší
- musí být linkuchtivý
- musí pohladit ego
- ví o něm ten, od koho chceme odkaz
- je podporovaný
Janko nám také prozradil, že rozsáhlejší obsah získá až 3x více odkazů, než ten krátký. S tím souhlasíme a potvrzujeme.
Nejčastější chyby při vytváření obsahu
Na obsah je dobré se dívat kriticky, každý kdo obsah vytváří si myslí, že ten jeho je prostě nejlepší. Kvalitní obsah neznamená spousty odkazů. Aby na článek někdo odkázal, je potřeba aktivně oslovovat majitelé webů. Rozhodně není cesta vkládat odkazy na weby, které nemají s tématem nic společného.
„Vítězí obsah, který má lepší odkaz.“
Bez aktivního získávání odkazů je velmi nepravděpodobné, že by obsah získal odkazy, tedy je na místě aktivní linkbuilding. V linkbuildingu je nejdůležitější oslovení, to většinou rozhoduje o úspěchu či neúspěchu.
Jak má takové oslovování vypadat?
Nejdůležitějším aspektem je motivace. Pokud daného člověka správně nenamotivujete, nikdy od něho odkaz nezískáte. Dobře funguje i výměnný obchod něco za něco. Nemáme však zapomínat na to, že sdílení na sociálních sítích neznamená odkaz. V neposlední řadě je v rámci oslovování dobré dbát na správné načasování.
Nejvíce nám ale utkvěla hned první Jankova věta a to
„Že kvalitní obsah přivede automaticky odkazy, jsou kecy!“
Analýza konkurence – Milan Fiala
Milan Fiala z agentury eVisions přišel s přednáškou „Analýza konkurence pro začátečníky i SEO guru“. My ji hodnotíme jako velmi přínosnou, protože podobný postup jsme nedávno také zavedli a Milan nás v mnohém utvrdil, v něčem inspiroval.
Důležitou součástí analýzy je sledování konkurence. Je nutné ale najít opravdovou konkurenci. Ne všechny firmy, které jsou našimi byznys konkurenty, jsou i našimi SEO konkurenty – souhlasíme a říkáme AMEN. Není důležité se zaměřovat na každý detail, ale vybírat si jen ty aktivity, které jsou přínosné a ty aplikovat. Je důležité si uvědomit, co konkurence dělá a hlavně proč to dělá.
Milan dále popisoval, které nástroje rád používá na zjištění dat o konkurenci – jsou to Collabim, Ahrefs a SEMrush. Další doporučení bylo zaměřit se na zpětné odkazy konkurence a zjistit možnosti umístění vlastního odkazu. Některé z důležitých otázek - Na jakých typech webů má konkurence umístěny odkazy? Kolik mají referenčních domén? Podívat se na vývoj konkurence, jak si stojí na trhu, zda roste nebo naopak klesá. Dalším dobrým tipem je inspirace v zahraničí, kde jsou vždycky napřed.
Přednáška to byla velmi rozsáhlá a Milan musel svůj přednes zrychlit na dvojnásobek, proti ostatním přednášejícím, aby prezentaci stihl ve 30 minutách. Další části analýzy jsou například analýza obsahových příležitostí, inspirační analýza, analýza klíčových slov a tzv. Alerting. Celá taková komplexní analýza konkurence může trvat různě dlouho, záleží hodně na zkušenosti specialisty a na klientovi, ale průměrně se může jednat o 15 až 30 hodin, což se nám zda adekvátní.
Linkbuilding 2018 – Adam Ježek
„Linkbuilding je stále důležitý.“ „Linkbuilding je nové PR.“ To je pár vět z úst Adama Ježka, které nám utkvěli v paměti. Linkbuilding rozhodně je důležitý, souhlasíme, a protože je linkbuilding náš denní chléb, s nadšením jsme Adamovu přenášku poslouchali.
Co je důležité mezi námi jako linkbuildery a klientem
- Nastavení očekávání
- Zjištění možností
- Musíme si rozumět
- Musí nám důvěřovat
- A musíme znát a definovat cíl
Z jakých webů má dnes ještě cenu získávat odkazy
- Magazíny
Spíše nekvalitní. Nemají jasnou cílovku a píšou většinou jen pro reklamu a návštěvnost. - Malé informační weby
Mají své místo především kvůli Seznamu. - Blogy
Velmi relevantní weby. Je lepší získat více malých než 1 velký.
Průměrná cena za nákup odkazu je 1 890 Kč.
S blogerem je nutné komunikovat nenásilně a pracovat na dobrém vzájemném vztahu. Relevantní je pořádat události, pikniky, degustace apod. I nad nimi je však nutné vždy přemýšlet.
Jak s blogery mluvit
- Poznejte je
- Čtěte je
- Osobní seznámení
- Navazujte vztahy
- Nepište hromadné e-maily
„Linkbuilding není pro všechny.“
3xx – Zdeněk Nešpor
Zdeněk Nešpor, stejně jako loni na SEO restartu 2017, měl silně technické téma. Tentokrát se jednalo o přesměrovávání. Věnoval se tomuto tématu z pohledu redesignu webu. Přednášku měl rozdělenou na 3 části, a to Archivace webu, Datové zdroje a Automatizace přesměrování.
Hledání příčin pomalého webu – Michal Voják
Michal Voják nám vysvětlil, že za pomalý web, může i backend a tedy že
„Optimalizace rychlosti načítání není jen o frontendu.“
Google nám vzal 3 miliony, dostal se za mříže! – Richard Klačko
Netradiční případ nám představil Richard Klačko z Taste Medio, který se jim stal u klienta Armed.cz – army shop. Nechtěný nárůst URL webu z 20 000 na 3 miliony není sranda, i když díky tomu máte pak 2. největší web v ČR. Když se stane „zázrak“ a robot se dostane za hash, může vzniknout přesně tento případ velice rychle, především v případě e-shopu. Richard nám popsal nelehkou cestu, která ještě není u konce, ale už nabrala správný směr. My držíme palce.
Dále přednášeli – Martin Šimko o tom, jak na sémantický web, Matěj Velička s případovkou o kampani, která slavila mezinárodní úspěch, Pavel Ungr s velmi praktickým tématem, jak přistupuje k analýze indexace pomocí serverových logů, Marek Prokop o analýze pomocí Search Console, Jakub Chour přednášel o tzv. ASO, tedy SEO pro appky, Martin Kůra nám přiblížil SEO v USA a pánové Martin Kirschner a Petr Vondrášek ze Seznam.cz nám poodhalili tajuplný svět SeznamBota a vyhledávání. Prezentace přednášejících a další zajímavé odkazy jsou dostupné na oficiálním webu SEO restart.
SEO restart 2018 jsme si užili, inspirace máme nadmíru a těšíme se na další ročník!