Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Analýza reklamních pozic pomocí Google Analytics

Která reklamní pozice v Google AdWords přináší nejvíc prokliků nebo konverzí? Je lepší být vidět na první nebo páté pozici? To jsou otázky, které zajímají většinu inzerentů. Univerzální odpověď neexistuje. My vám ale ukážeme, jak si pomocí Google Analytics vytvořit jednoduchý, ale šikovný přehled, který vám s nalezením odpovědí pomůže.

Helena Šimková

Než začneme

Základním předpokladem vytvoření reportu reklamních pozic AdWords je propojení účtů AdWords a Analytics, zapnuté automatické označování (auto-tagging) a dále alespoň základní znalost práce s Google Analytics. O vytváření vlastních přehledů v Analytics si můžete přečíst ve Stručném průvodci vlastními přehledy. Ale věříme, že náš návod bude srozumitelný i pro méně pokročilé uživatele Analytics.

Vytvoření přehledu

Pokud nemáte čas nebo náladu vytvářet sami report reklamních pozic, kliknutím na tento odkaz můžete ve svém účtu otevřít a uložit report, který jsem připravila. Využijete-li tuto možnost, můžete svou pozornost přesunout až k části Práce s přehledem.

Jestli se ale chcete přiučit něco nového, přihlaste se do svého účtu Google Analytics a začněte s tvorbou vlastního přehledu sami podle následujícího návodu.

V navigační liště v levé části stránky rozklikněte odkaz Vlastní přehledy a dále Spravovat vlastní přehledy. Na zobrazené stránce klikněte na odkaz Vytvořit nový vlastní přehled a můžeme začít...

Do rámečků s nápisem hodnota přetáhněte myší metriky, které najdete v levém sloupci. V našem příkladě si zvolíme pro ukázku pouze Návštěvy a Konverzní poměr cíle. Můžete si však samozřejmě vybrat i jiné metriky, které chcete sledovat.

Do rámečku Dimenze v první úrovni přesuňte ze sekce Zdroje návštěvnosti v boxu Ukazatele položku označenou Pozice reklamního bloku. V následujících poddimenzích pak budou umístěny postupně položky Reklamní blok, Kampaň, Reklamní sestava a Klíčové slovo. Tyto poddimenze si však samozřejmě opět můžete zvolit podle sebe.

Následující obrázek zobrazuje, jak by měla vypadat stránka pro vytvoření nového vlastního přehledu po všech nastaveních.

Práce s přehledem

Vytvořený přehled (viz obrázek níže) zobrazuje výkonnost v rámci zvolených metrik u jednotlivých pozic. Report, na který se díváme, však zobrazuje data pro celý účet. Pro nejhrubší pohled to možná stačí, avšak pokud se chceme účtem zabývat podrobněji (a to rozhodně chceme), měli bychom se ponořit více do hloubky...

K tomu poslouží funkčnost, která se skrývá pod ikonou Kontingenční tabulka. Ta je umístěna úplně vpravo mezi ikonami pro způsob zobrazení (na obrázku níže v červeném rámečku). Nenechte se znepokojit jejím názvem, práce s ní je velmi snadná. Po kliknutí na tuto ikonu se v levém horním rohu v záhlaví tabulky objeví možnost výběru s popisem "Ústřední je:", kde po rozkliknutí můžete zvolit, jestli chcete vidět data pro jednotlivé kampaně, klíčová slova či jiné položky.

V rozbalovací nabídce vpravo v záhlaví tabulky označené popisem Zobrazeno pak zvolíte metriky, které vás zajímají (maximálně dvě z těch, které jste si předtím zvolili při vytváření přehledu). Výsledek je znázorněn na obrázku níže.

K čemu je to dobré?

Nyní máte připraven report, který vám může pomoci při optimalizaci vašich PPC kampaní. Pozor ale na unáhlená rozhodnutí. Prozkoumejte pořádně jednotlivé úrovně náhledu (kampaně, sestavy), protože co se hodí pro jednu kampaň/sestavu, nemusí být vhodné pro jinou. Než tedy začnete s úpravou nastavení vašich kampaní v AdWords, zvažte řádně všechny získané informace a také charakteristiky svých kampaní.

Informace zjištěné z přehledu výkonu reklamních pozic můžete využít při úpravě cenových nabídek pro jednotlivé reklamní sestavy či klíčová slova, ať už směrem nahoru nebo dolů.

Report výkonu pozic je také skvělým výchozím bodem pro výběr preferovaných pozic v AdWords. Při nastavení preferovaných pozic však myslete na to, že reklama se na vámi upřednostňované pozici zobrazí pouze pokud bude mít takové hodnocení, aby na ni dosáhla. Nastavení preferované pozice však už není předmětem tohoto blogspotu. Chcete-li o tomto tématu vědět více, přečtěte si jakým způsobem nastavit preferované pozice.

Správně upravené cenové nabídky nebo aktivní preferované pozice vám mohou ušetřit nemalé množství peněz vynaložené na umístění např. na první pozici, která však nemusí být efektivní.

A jedna rada závěrem

Pokud se rozhodnete do svých kampaní zapracovat poznatky získané z přehledu výkonu pozic, nezapomeňte si je po nějaké době znovu zanalyzovat a zkontrolovat, jestli změny přinesly požadované výsledky. Úpravy v cenových nabídkách nebo v nastavení preferovaných pozic můžete otestovat také pomocí AdWords experimentů. O nich a dalších nových užitečných funkcích Google AdWords se můžete dozvědět na školení Novinky v Google AdWords.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal