Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
SEO

7 druhů SEO, které možná neznáte

Pokud jste se někdy zajímali o SEO, nejspíš víte, že existuje soubor faktorů a aktivit, které můžeme označit nálepkou jako Technické SEO, kam můžeme zařadit zajišťování průchodnosti webu, jeho indexovatelnost, rychlost načítání apod. Pak také asi znáte tu druhou základní část, něco jako Obsahové SEO, tedy optimalizaci metadat, řešení duplicit a používání klíčových slov. Do třetice známých pojmů jste mohli zaznamenat i pojem Lokální SEO, které je důležité především pro lokálně působící podniky s provozovnami a pobočkami.

Milan Zeman

Optimalizací spojených se zkratkou SEO však existuje více. Nyní si představíme dalších 7 různých druhů SEO, které možná neznáte. 

Mezinárodní SEO

Mezinárodní SEO je něco, co řešíte, pokud chcete s webem a se svým produktem expandovat do zahraničí. Pro jasnější vymezení použiji definici známého experta na mezinárodní SEO, Martina Kůry, který jej na svém webu definuje takto:

“Mezinárodní SEO je proces vytváření vašich webových stránek a jejich propagace v mezinárodním prostředí za účelem jejich zviditelnění v různých vyhledávačích nebo v různých lokálních verzích stejného vyhledávače.” (Zdroj: https://zahranicniseo.cz/)

JavaScript SEO

JavaScript je název pro skriptovací jazyk, pomocí kterého se programují webové stránky nebo jejich části. Protože mají vyhledávače často problém s procházením webů, které JavaScript používají, vznikl malý podobor SEO, který se zabývá optimalizací těchto webů.

Google, který je v procházení JavaScriptu z vyhledávačů nejdál, loni vydal sérii 8 videí z vlastní dílny, kde se tímto druhem SEO zabývá. Dozvíte se v nich například, jaký je rozdíl mezi klasickým webem a webem založeném na JavaScriptu, nebo jak vůbec Google takový obsah prochází a vykresluje a další technické informace s tímto tématem spojené. Video-sérii od Googlu najdete zde.

SEO mobilních aplikací, neboli ASO

ASO (app store optimization) je proces optimalizace mobilních aplikací tak, aby se ve výsledcích vyhledávání v obchodu s aplikacemi umístily na co nejvyšších pozicích. Obchod s aplikacemi je vlastně vyhledávač a vzhledem k obrovskému množství appek tak musí řadit výsledky vyhledávání podle více kritérií. Stejně, jako v klasickém vyhledávači, samozřejmě platí, že čím vyšší pozici appka má, tím viditelnější je pro potenciální zákazníky a tím je vyšší pravděpodobnost, že se na její detail uživatel proklikne. Hlavní faktory, které mají na pozici vliv, jsou

  • Titulek
  • Klíčová slova
  • Počet stažení
  • Hodnocení / Recenze

YouTube SEO

Další dílčí vyhledávač je YouTube. Měsíčně zpracovává asi 3 miliardy vyhledávání a jedná se o 2. největší vyhledávač na světě. Optimalizace tedy dává smysl, hlavně, pokud je to pro vás důležitý kanál. Faktory, které je potřeba optimalizovat, jsou

  • Název a titulek
  • Kategorie a štítky
  • Popis
  • Anotace

Pak je důležitá i práce s videem a jeho podpora mimo YouTube. Napříč uvedenými faktory je vhodné pracovat s klíčovými slovy, jako u každé jiné optimalizace. Podrobný návod na YouTube SEO najdete na mém blogu v článku Jak na YouTube SEO.

Instagram SEO

V případě Instagramu už se nejedná o vyhledávač jako v předchozích dvou případech, tedy Instagram SEO už není optimalizace pro tu samotnou platformu, ale pro Google. Jde tedy o soubor doporučení, které povedou k zobrazování vašeho Insta profilu ve vyhledávání Google.

Tato optimalizace je trochu náročnější, protože jde za hranice samotné sociální sítě. Je potřeba pracovat se strukturovanými daty propojující váš web se sociálními sítěmi. Další faktory, které mají na tento druh SEO vliv, je název instagramového účtu, bio (popis) účtu a odkazy.

Pokud vás ale zajímá i to, jak optimalizovat svůj profil a příspěvky tak, aby byly dohledatelnější v rámci samotného Instagramu, mrkněte například na tento článek o 8 SEO technikách pro zvýšení dosahu.

SEO pro GIF vyhledávače, neboli GEO

Nedávno jsem na Search Engine Journal narazil na zajímavý článek o optimalizaci pro GIF vyhledávače, který popisuje, jak lze optimalizovat vlastní GIF soubory ve vyhledávačích GIF obrázků jako je známý GIPHY nebo Tenor.

GIF obrázky jsou velmi populární na sociálních sítích a na komunikačních platformách jako je Messenger nebo WhatsApp. GIPHY, podle zmíněného článku, obsahuje více než 10 miliard GIFů, takže konkurence je tam značná, ale na klasické vyhledávání, kde Google indexuje asi 35 bilionů stránek, to ještě nemá. Pomocí tvorby GIFů a aplikací GEO si můžete kreativně budovat brand, to je asi nyní největší marketingový prostor, který tato platforma skrývá. Optimalizace se zde omezuje v podstatě jen na přidávání štítků jako klíčových slov.

Negativní SEO

Tak, jako můžete špatnou optimalizací poškodit svůj web ve vyhledávání, můžete poškodit i web cizí. Nerad bych dával rady, jak někoho pomocí SEO poškodit, takže k tomuto poslednímu druhu SEO nebudu dávat žádné konkrétní příklady. Každopádně jde o historické téma, které by dnes nejspíš stejně nefungovalo, a pokud ano, tak jen dočasně. Nemusíte se tedy bát, že by vás někdo vyřadil z vyhledávání pomocí negativních technik, a už vůbec ne, pokud na SEO kontinuálně pracujete a děláte ho správně.


Náš tip: přehled školení SEO od Dobrého webu.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal