Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing

Reklamní kampaně v Google Analytics bez parametrů

V případě, že chcete sledovat efektivitu svých online reklamních kampaní pomocí Google Analytics, můžete do cílových URL jednotlivých kampaní přidat speciální odlišovací parametry. Reklamní kampaně vám potom Google Analytics přehledně vypíše v jednom ze svých reportů. Problémem však je, že takto označené URL adresy nejsou moc vhodné například pro vkládání do textových e-mailů a navíc si tak vlastně vytváříte duplicitní stránky. Je tedy nějaké jiné řešení?

Luboš Plotěný
12.4.2011

Podívejme se na celou věc detailněji. Parametry, které se standardně v Google Analytics využívají jsou utm_source, utm_medium, případně pak ještě utm_campaign, utm_term a utm_content. Speciálně upravená cílová URL adresa tedy může vypadat například takto:

http://www.example.com/?utm_source=zdroj&utm_medium=medium 

Vidíte, že vložit takovou adresu do textového e-mailu není to pravé ořechové. Druhým problémem je, jak už jsem naznačil, že jste si tímto způsobem vytvořili duplicitní stránku. Vyřešme tedy nejdříve problém s duplicitní stránkou.

Jak na duplicity

První možností je zakázat indexování těchto stránek v souboru robots.txt – to z pohledu většiny vyhledávačů vyřeší:

Disallow: /*utm_ 

Druhou možností je zcela se duplicitním URL adresám vyhnout a všechny důležité parametry uvést v rámci části URL označované jako fragment (tedy část začínající znakem #) – fragment se na server neodesílá, takže nevznikají ani duplicity. URL adresa by pak vypadala následovně:

http://www.example.com/#utm_source=zdroj&utm_medium=medium 

Jediné, co musíte udělat, aby vše fungovalo jak má, je upravit v rámci měřícího kódu Google Analytics hodnotu následující proměnné:

_uanchor=1 

Jak na e-mailovou reklamní kampaň

Předchozími úpravami jsme ale stále nevyřešili ten největší problém – rozumné sledování e-mailových kampaní. Řešení lze najít více, ukažme si jedno z nich. Ideální by bylo, kdyby odkaz v e-mailu mohl vypadat třeba následovně:

http://www.example.com/#kampan 

Využijeme možnost uživatelské segmentace návštěvníků, kterou nabízí Google Analytics. Jako segment budeme v našem případě uvažovat všechny návštěvníky, kteří navštívili tuto URL adresu. K označení segmentu Google Analytics nabízí funkci:

__utmSetVar(); 

Statistiky pro jednotlivé segmenty lze následně sledovat v reportu „Marketing Optimization > Visitor Segment Performance > User-defined“. Takže pak už jen stačí jako segment označit všechny návštěvníky, kteří navštívili danou URL adresu, což lze vyřešit například následujícím javascriptovým kódem, který vložíte do svých stránek:

<script type="text/javascript"> fragment = window.location.hash; if (fragment) __utmSetVar(fragment); </script> 

V Google Analytics pak uvidíte například toto:

Report User-defined v Google Analytics

Samozřejmě nezapomeňte ošetřit situaci, kdy fragmenty v URL adresách používáte i v jiných odkazech na webu.

Související odkazy

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál